tisdag

Musikskolan.. Vad skulle vi ta oss till utan den!
Sitter här nu, har ingen sång ute på Ingesund vid den här tiden längre, utan får nöja mig med att sitta av håltimmen här. Jag ska få pianolektion 12.30 framöver och den är precis färdig till GEMUn så någon tid att bara sitta av blir det inte.
Förut hade vi styrkecirkel på gympan. Det var Sara och Sandra som hade lektion. "Den kissande hunden" var rolig, det var en träningsställning på alla fyra som tog jävligt bra i lår och rumpa. Vi hade matte efter det och jag får VG i matte b, det känns jämt göör bra! Imorgon börjar vi med matte c. Haha.. Har haft ensemble med Nisse också. Vi kommer ha ensemble på tisdagar och vi bytte lärare, men är fortfarande samma grupp. Trivs i den! På torsdagar på ensemble-tiden kommer vi att ha SCMU = sceniskt musikprojekt. D.v.s v ska förbereda för våran turné som kommer äga rum i början av maj! Spännande. Vi kommer ha många timmars diskuterande framför oss, tro mig, med våran klass så! Kommer även ha två timmar avsatta på fredagsmornarna till SCMUn. Lärarledda!
Jag och Madde satt och kollade in Tobias sida på myspace förut. Vi kan snart låtarna som hans band spelar. Rasta Ragnar går varm.. Det är rätt proffsigt inspelat faktiskt, om man jämför med inspelningarna på youtube. Helt vansinniga texter! Vilka poeter, hahaha.
Imorgon ska vi har redovisning på kulturhistorian. Ska bara vara med första timmen eftersom jag ska till Gunnarskog och sjunga på en begravning. Får lite panik, har bara hunnit med att skriva om barocktonsättaren, det gjorde jag igår efter att jag kom hem från jobbet. Och ikväll ska jag repa med slagverksensemblen och tjejgruppen med Ingesundslärarna, men det hinns nog. På ett eller annat vis! Hinner jag lägger jag upp bilder från helgen sen! Jag, Karin, Virre och Madde lekte i snön ;)
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0