forts borlänge

Skum dag. Jag är inte helt med i verkligheten idag. Vi började 12.15 med ensemble. Hade en snabb utvärdering av ScMu:n och gick upp och fick reda på mitt idrottsbetyg. Hade samhäll i två timmar, sen åkte jag och Madde med mamma tillbaka hem. Det har regnat och varit grått hela dagen och det känns som hela mitt huvud varit stoppat med vadd. Jag och mamma åkte ganska snart ner till Arvika igen, Johan ligger nämligen på sjukhus. Stackarn :( Besökte honom på IVA förut, jag har nästan nyss kommit hem. Han är så snäll och det är så orättvist att han får ha det så jobbigt medan en annan klagar över alla andra småsaker. Man vet inte hur bra man har det, fast sån är människan.
Fruktansvärt ont har jag i svanskotan också. Fortfarande. Märkte det i lördags när vi var påväg upp till Borlänge. Just det, jag skulle ju berätta om händelserna där.
På uppvägen var vi ganska pigga. Jag gick upp vid 7 och åkte ner till Charlottenberg vid 8, för vi skulle tanka. Väntade på Madde och Gunnel i Fjällskorset. Där klev dom på efter ett tag och vi var iväg vid 9-tiden. Första stoppet gjorde vi bortanför Sunne då vi skulle kissa. Tro inte att vi hamnade i en liten lövskog där det var myror och då menar jag att det kryllade! Vart man än gick så var det miljontals av dem. Jag till och med sprang och de tog sig ändå upp på benen och när jag äntligen trodde att jag hade blivit av med dem och satt mig ner så såg jag att det kryllade i gräset. Jag kunde inte kissa och inte Madde heller. Jag sprang ut därifrån, skrikandes med mamma och Gunnel skrattades åt mig. När jag kom upp på asfalten igen så upptäckte vi att det var en barrskog på andra sidan där det inte fanns en enda myra. Gissa om jag var bitter. Vi fortsatte vår tripp och gjorde nästa stopp på OK i eller utanför Grangärde. Jag skickade till Tobias och frågade lite frågor av grundläggande art och fick fram att TNG, hans band, skulle spela på en festival i Falun och att han skulle vidare ut ikväll. Vi satt på helspänn alla i bilen och diktade ihop normala sms som inte skulle röja att vi var påväg till spelningen. Räkna också in att mamma och Gunnel satt och skrattade och drog törra skämt hela vägen upp. Dom var nog inte tysta en sekund, det var knappt jag och Madde heller på ditvägen men efter stoppet på OK och lite galet filmande kom vi till hotellet. Att tillägga är att jag läste kartan och sa vart vi skulle svänga i rondellerna. Tänk, vi hittade hotellet på första försöket. Skicklighet! Vi var ett tag rädda att vi skulle träffa på Tobias eftersom han var i Borlänge innan han och bandet drog till Falun men vi träffade honom inte utan checkade lugnt in och åkte till köpcentret Kupolen. Hittade två klänningar på Indiska den dagen! Det var jätte varmt ute och solen gassade verkligen, hur bra festivalväder som helst! Efter att jag och Madde rännt runt lite gick vi och mötte upp de äldre. De hade träffat på Karin, Tobias mamma och väntade på att vi skulle dra oss upp mot Falun. Vi skulle åka efter henne och Torbjörn, hade vi inte gjort det hade vi aldrig hittat dit. Det var pötthett i bilen förresten.. Kom in i Falun, mysig liten stad, och parkerade vid nån park. Kålgårn hette det, det gick en älv mellan gräsplättarna och folk satt på bryggan och badade. Folk låg på filtar i shorts och bikini och drack öl, en lös hund traskade i vattenbrynet och folk vandrade ut och in på området. Det blåste ljumma fläktar, solen stekte och musiken hördes från området. Det kändes riktigt somrigt och jag kände att jag var helnöjd med resan dit. Dessutom var jag jätte glad över att fått träffa Karin och Torbjörn, väntade bara på Martin och Lennart och såklart den vi åkt dit för att överraska. Jag var på helspänn. Vi alla smög bakom buskarna och kikade på dem när de gick upp på scenen. Lennart och Martin dök upp och Martin har jag inte sett sen barnsben så det var också nåt jag hade sett fram emot! Lennart är alltid lika go :) Sen gjorde vi upp så att Gunnel skulle gå först med filmkameran och sen skulle vi andra rulla på en efter en. Jag och Madde var undantag, vi gick tillsammans. Tobias ögon blev ganska stora när vi dök upp framför scenen men han höll verkligen god min. Det var kul att se dom live! :) Sen blev vi båda lite snopna när vi träffade på Tobias efter att han kom ner bakom scenen, han hade en rätt konstig hälsningsfras. Nog om det, jag och Madde gick själva ett varv och när vi sen fick med resten av gänget på nästa varv kom Tobias efter och han verkade lite gladare. Och nu såhär i slutet har jag fått reda på att överraskningen fungerade så därför är jag nöjd! Han följde med till Borlänge och vi fick se Martins lägenhet. Vi skulle få en privat guidening i Borlänge så under tiden Tobias förfräschade sig åkte vi till Statoil och köpte glass. Sen skulle vi försöka ta oss därifrån till hotellet.. Det gick ju mindre bra! Då började skrattanfallen igen. Mamma körde runt i rondellerna, runt runt runt. Ut på stora vägen mot Ica Maxi, tillbaka i en ny rondell. Mot Kupolen, vi träffade på OK, Gunnel bröt ihop för att vi åkte förbi matställen hela tiden. Vi åkte in i samma rondell, gjorde nårra varv, åkte ut på nån ny fil som mamma trodde va rätt. Gunnel ropade "håll väg 50!", mamma körde efter väg 50, vi hamnade på samma väg utanför Ica Maxi. Snurrade nårra varv till, åkte och vände, hamnade i en ny rondell, följde väg 50, kom tillbaka till samma rondell och åker förbi Statoil igen. Då bryter dom ihop igen. Ja det var så komsikt så det fanns inte. Tobias ringde en halvtimme senare och sa att han stod och väntade utanför hotellet. Jag skrattade fram att vi fortfarande var kvar på Statoil. Det slutade med att han fick komma dit och guida oss tillbaka till hotellet. Faktum var att det inte alls var svårt att veta var man skulle svänga ut. Det var bara mamma och Gunnel som hade flamsat och skrattat bort koncentrationen, annars hade vi lätt hittat. Ujj, ibland märks det att man är bonnfölk. Eller helt oorienterad och inte kan köra efter skyltar, skamligt. När vi kom tillbaka till hotellet visade vi våran turné för Tobias och efter det drog vi tre ut på stan. Gick till Hagagymnasiet, vadade i fontänen vid Kupolen, mötte upp mamma och Gunnel igen lite senare och gick och åt. Just det, råkade springa på en lös vägarbetesskylt också. Inga mer detaljer om den av säkerhetsskäl i denna blogg! Käkade hamburgare på Max och gick tillbaka sen. Somnade runt halv 3, jag och Madde kollade på film i fotändan till halv 2 ungefär sen somnade hon som en stock. Pratade en sväng i sömnen och snarkade litegrann. Sov till 9 då mamma ringde och väckte mig.
Gick upp, åt frukost och checkade ut för att sedan åka till Kupolen där jag köpte bikini och strumpbyxor bl.a. och sen kom Tobias och det säger sig ju självt att när man har en kille hängande bakom sig så blir det inte lika mycket seriös shopping. Lyckades lämna honom åt ödet med mamma och Gunnel och då passade jag och Madde på att springa i fler affärer. Åt en glass innan vi lämnade Kupolen för att inta Sunnansjö, några mil längre ner i landet. Åh, det var så himla fint! Jag blev helt förvånad. Det låg mycket finare än vad jag hade tänkt mig. Dessutom gassade solen på de gröna träden och vattnet nedanför antog blå färg eftersom himlen var klarblå. Det var så fint. Vi hälsade på Emmy och Nilsson, hennes pojkvän och Martins flickvän Angelica. Sen visade Tobias oss runt lite och tog oss med mellan husen ner till sjön där det också var lika fint. Efter vistelsen där nere gick vi tillbaka upp till kaffet. Lennart berättade roliga händelser och jag lovar, dom var riktigt roliga! Hans fantastiska matlagning handlade det om, skadeglädje, det kan vara roligt! Trivdes så bra :) Efter kaffet satte vi oss ute och fortsatte pratstuden tills klockan blev halv 6 och vi utrymde. Hela vägen ner från Sunnansjö satt mamma och Gunnel och gapflabbade. Åh nej, SKRÄLL! De var övertrötta båda två och de trodde att de hade åkt fel, filmade hela cirkusen så den finns dokumenterad. Det var ganska roligt vill jag lova ;) Nej nu måste jag knyta ihop säcken tror jag. Det var en otroligt händelserik och kul resa! Jag har fått skrivkramp i handen nu så orkar inte skriva mer, dessutom är det läggdags.


(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0