tisdag

Nu gäller det att hårdträna matte. Haft sista mattelektionen innan provet nu. Har det imorn. Shit, det finns inget annat att göra än att ta det som det kommer. Imorn är det över, då är skolan över på riktigt för det här läsåret. Vi gör vårt sista sommarlov, nästa sommar heter det att vi är arbetslösa. Tjaa, det där kan väl diskuteras. Jag funderar på att söka vidare med en gång efter studenten. Nåt inom vården. Eller Anders, vår samhällslärare, berättade om ett rätt intressant yrke som han haft.. Det hade nånting att med assistent att göra. Han hade i sitt tidigare jobb hand om flera ungdomar med missbruk och som trampat snett. Man får ju se så otroligt mycket! Jag vill ha massa erfarenheter och känner att jag skulle vilja göra något betydelsefullt. Tror inte butiksjobbet på Dyrego är min framtidsgrej. Det är ett bra sätt att tjäna pengar just nu men jag skulle aldrig stå ut i längden.

Idag har vi haft en lektion och det var just matte. Jag och Madde åkte hem med Gittan kvart över tio Trevliga samtal i bilen om inneboende, studenter, fester och intressanta folk. Haha :)
Wow, det är så otroligt att vi är där igen.. Vid skolavslutningen! Under året är man hur less som helst på skolan, på allt väder och regn och rusk som piskar emot en när man ska gå upp från tåget till Solberga. Det är såå tjötigt! Sen vips är man där vid sommarlovets början och då har man knappt hunnit reflektera över våren. Massa skolarbete, aktiviteter på fritiden, födelsedagar - hjärnan är så uppe i varv att man inte hinner fatta att det bara är några veckor kvar som sedan slutligen bara blir några få dagar! Jag blir lika förvånad varje gång över att det går så snabbt! Speciellt på slutet när man väntar på nåt, som skolavslutningen. Jag myser varje gång vi står där i kyrkan och sjunger sommarsångerna. Speciellt när vi sjunger sommarpsalm och killarnas stämma brummar i början av varje vers. Åh, det är så stämningsfullt!
Jag ser fram emot sommaren. Den kommer bli bra! :)
















(v

Kommentarer
Postat av: anki

aa, iofs, why not?

2009-06-09 @ 18:11:55
Postat av: sofia

BILDERNA <3

2009-06-10 @ 14:29:15
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0