onsdag

Äntligen är det sista provet över! Äntligen säger jag bara. Sista lektionen är gjord också. Betygsprat i naturkunskapen, kunde lika gärna ha skippat det. Fick inte ut nåt av det i alla fall förutom det faktum att jag fick reda på provresultatet från förra veckan. MVG. Jag är glad för alla MVG jag lyckas skrapa ihop, det är inte många nu alltså. Jag har sänkt mig rätt rejält. Matteprovet idag det gick verkligen inte bra. Madde kom hit igår men när vi skulle räkna var vi så okoncentrerade att det bara blev några få tal och sen gjorde vi annat. Det gick inte att fokusera helt enkelt, det är för nära skolavslutningen och vi fattade ändå ingenting av Y=yo x 2 upphöjt till -t/T. Det där är formeln för halveringstid t.ex. Asså, vem bryr sig? G-gränsen låg på 8 sa Ingegerd. Jag överslagsräknade på nån sekund innan jag lämnade in provet förut, jag vet ärligt talat inte om det ens räcker till ett G. Så dålig var jag, men jag hoppas för allt i världen att jag fick godkänt så jag slipper ett omprov direkt till hösten när vi kommer tillbaka!
Nu är det äntligen slut på skiten och imorn är det 90:ornas tur att ta studenten. Tänk att det var ett år sen vi stod i kyrkan och sjöng våra sommarpsalmer. Det är så mysigt! :) Jag blir så obeskrivligt glad varje gång. Ska bli spännande att se om någon är lika sentimental som förra året då det satt en kille på första raden och grät till musiktreornas solonummer. Alla i kostym och slips och vita klänningar, det var så fint att se förra året. Vi ska till kyrkan och sjunga upp kl 9, sen bär det av till Kil för min del. Malin tar också studenten :) Det är utsläpp kl 14 på Älvkullegymnasiets innergård, trodde det skulle vara på Sundsta. De kanske hänger ihop på nåt sätt. Vi ska på hennes mottagning vid 16 nån gång och "mingla i trädgården" som det så fint stod på kortet. Lägger nog upp några bilder. Jag och mamma ska strax åka ner till Charlottenberg och se om vi hittar någon tänkbar studentpresent. Jag fick en för tidig examenspresent också. Det är mormor som har varit i farten och köpt en turkos och vit pjyamas till mig med snobben på. Haha, gud va söt hon är! :)
Uppdatering imorn igen om det blir mycket tid till övers. Hjälp vad flitig jag har varit med bloggskrivandet på sista tiden!

(v

Kommentarer
Postat av: anki

men va bra, ska vi åka? :D

2009-06-10 @ 19:08:51
URL: http://ankinilsson.blogg.se/
Postat av: Magdalena

det är bra att du skriver blogg, kul att läsa! :) men hörru, jag behöver en uppdatering nu tror jag :O måste prata imorn!

2009-06-10 @ 20:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0