fredag

Ljuvliga sommarvärme! Jag har varit i stan och gjort riskettan, ätit middag med mormor, övningskört, legat ute i solen och slumrat, varit i Charlottenberg och handlat mat och ska snart åka till Madde. Vi ska ut på Öjenässjön och åka båt :) Mysigt, älskar sjön men jag har fan respekt för vattnet. Det är så skrämmande när man är ute på djupa vatten och det enda man ser är svart. Man har ju ingen aning om vad som finns där nere. Tänk om man skulle ramla i, ja jag skulle i alla fall på panik. Kanske inte om jag ramlade i och hade en båt bredvid mig men om jag blev ensam i vattnet, mitt ute på sjön. Herregud, jag skulle ju dränka mig själv. Och vad som är extra skrämmande med Öjenässjön är att den är typ bottenlös. Hur djup som helst! Vem vet vad som finns där nere!? :S Sen finns det en grônn mitt i allt. Det uppenbarar sig alltså en sjöbotten, mitt i sjön! Hur skrämmande är inte det då! Jag får rysningar bara jag tänker på det. Äcklig sjöbotten, mitt i sjön, bara sådär. Man kan ju för tusan gå på grund där om man inte passar sig. Eller ja, det var inte heller riktigt sant eftersom jag och Madde har åkt över den typ två gånger. Nu ska vi säkert göra det ikväll också. Haha, spännande :P Vi kanske går på grund och blir uppkäkade av sjömonstret. Det tror jag bestämt.
Jobbar hela helgen nu. Tjatigt. Speciellt tjatigt i det fina vädret.. Men pengar, pengar, pengar! Och på söndag kommer Tobias :D Och till veckan jobbar jag bara två dagar och sen är det Arvika festivalen! Hoppas vädret och värmen håller i sig. I love it!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0