borlänge

Ja  har man varit i Borlänge, Falun och Sunnansjö också det här året. Jag har fan snart varit runt i hela Sverige ja. Stockholm, Ludvika, genomfartat Arboga, Grängesberg, sett Spendrups och Kopparberg. Haha, eller ja. Det är ju alltid en början till hela Sverige! Och Göteborg kanske det blir i sommar också, i alla fall om Madde, Gunnel och mamma får bestämma efter den här lilla trippen. Jag har ganska mycket att berätta ifrån den här resan faktiskt. Det har varit helt galet komiskt, alla törra skämt som har dragits, allt skrattande, mamma har skrattat för oss alla fyra, hon har rentutav skrattat så mycket att det gick helt överstyr. Det  var på hemvägen det då, när vi stannade i Sunne och alla var övertrötta. Vi skulle först stanna och äta i Hagfors för vi var vrålhungriga, eller i alla fall jag som aldrig gör nånting annat än och äter, men där hittade vi inget matställe förutom en hamburgerbar. Så vi åkte vidare mot Sunne för där sa Madde att det fanns McDonalds. Vi åkte ut mot Selma Lagerlöfs spa för Madde hade sett det där, men vi såg varken nån skylt eller reklam för mat. Mamma svänge in bredvid en golfbana och tänkte att vi skulle få en redig middag för där fanns det både restaurang och pub (stod med stor skylt). Som ni ser på de två sista bilderna så letade vi upp plånböckerna och gick mot entrén. Tro fan inte att det var stängt. Det hade stängt för en och en halv timme sen. Då tittade Gunnel sig omkring och de äldre tänkte att de skulle vara smarta och fråga en golfare efter McDonalds, för mat var vi tvugna att ha. Gunnel och mamma gick dit medan jag och Madde gick till bilen. De gick fram till den värsta stekaren på hela golfbanan. Han hade en vit tajt t-shirt som avslöjade hans muskulösa överkropp, shorts, gelédränkt blont hår, solglasögon och handskar. En riktig golfare alltså. Han hade säkert Lacoste och glasögonen var säkert av nåt dyrt fint märke och mot honom kom Gunnel med sin stänkarkrage och mamma med sina rejäla skogshuggar steg och sin Björn Borg väska köpt för 50 spänn i nån fyndlåda, en sån som typ alla på hemvården i Charlottenberg har införskaffat efter att de hört talas om fyndpriset. Tro mig, jag skämdes redan där. Men inte nog med det! De gjorde bort sig totalt, McDonalds fanns inte inom radien av 11 mil och det var då det absolut komiskaste hände. Mamma gjorde en piruett, landade med benen i kors och jaa.. Ni kan ju tänka er vad som hände sen. Jag låg på huvudet på golvet i baksätet och skrattade tills Gunnel och mamma, halvt avlidna pg.a. den pinsamma situationen som uppstått hoppade in i bilen och brast ut i skratt dom också. Oh herregud, det var det fulaste jag nånsin sett. Jag satt och skrattade åt mamma och Gunnel i alla fall halva vägen ner ifrån Sunnansjö, det var den mest "törrskrattiga" resan jag har gjort. Det finns så mycket att berätta! Jag tror jag får ta allt ifrån början. Korta ner bilderna litegrann kanske och ta det i flera inlägg. Eller äsch. Jag vet inte hur  jag ska göra. Vore kul att få det nerskrivet :) Men jag måste ta en tur till Charlottenberg och fixa lite grejer innan. Ska till Madde ikväll och ge present! :)








































(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0