tisdag

Jag är lycklig. Det är sol ute!
Igår morse skjutsade vi Tobias till Hagfors där vi mötte upp Lennart och lämnade av honom. Fint väder var det också och rätt snabbt gick det. Hemvägen gick ännu snabbare, körde en bit men blev så trött så jag bytte plats med mamma och somnade i Sunne. Kom precis hem, en halvtimme innan jobbet och stack iväg till djuraffären. Efter stängning gick jag och Madde upp till Sofia där tjejerna var. Det var jätte mysigt :) En spontan kväll med mycket skratt och popcorn. Haha! Det var grymt :)
Idag gick jag upp vid tio, åt frukost, tog en tur med hundarna, skottade och gjorde rent i stallet. Sen låg jag i solen och slaggade en stund och så vips var klockan ett och jag var tvungen att tänka på jobbet. Började halv tre och när det är såhär fint väder så blir man jätte jätte jätte irriterad när man ska iväg och jobba. Så mycket bättre blev det inte när jag kom ner och det hade kommit dubbelt av massa fröpåsar, närmare 5 lådor! Men ju längre jag jobbade, ju bättre humör blev jag på så när jag gick hem var jag helnöjd. Då hade jag med mig min gratissäck med hund- och kattmat också, det kanske gjorde lite av mitt humör också. Sen var det fortfarande lika fint ute, då blev jag på bra humör! :)
Jag lyssnade på Tomas Ledins nya skiva på vägen hem, pumpar den nu också.. Den är så otroligt bra! Det är typ bara två låtar på den här skivan, 500 dagar om året heter den för övrigt, som jag inte känner speciellt mycket för. Resten är liksom hur bra som helst! Bra texter, bra röst, bra musik. Tänker till när jag lyssnar på dom, får värsta sommarkänslan, både lugna och hysteriskt glada intryck. Vatten, sol, klippor, sand.. En gitarr, vaggande vågor, en solnedgång, några öl eller cider på en motorhuv, ett gäng nere på västkusten. Sjukt bra. Det bästa av allt är ju att han kommer på Hamnfesten nu i augusti. Jag ska stå där och ta in alla intryck jag kan få. Vill bara lyssna på den om och om igen, det måste ju vara ett himla bra tecken! Frihet! Sommarlov, jag älskar det.


"Tänk att få gå här i ljus

(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0