vinterkyla

Det var 18 minus imorse klockan tio! Det är så kul att det äntligen har blivit en dräglig vinter ändå och inte bara töande och slask, det finns inget värre väder än blött, slaskigt och grått väder. Solen skiner, dock inte för tillfället för det har börjat mulna på men de senaste dagarna har varit såå fina.
Idag har ja slöat lite framför datorn och gett hundarna mat. Nu har ja och mamma gjort middag och vi har precis ätit, så snart blir det efterrätt. Madde ringde förut och sa åt mig att ta skridskor eller längdskidor med mig, för vi ska till Öjenäs sen. Men jag ska inte åka varken skidor eller skridskor. Skridskor är jag asdålig på, kan knappt svänga och bromsa kan jag inte alls. Ser ut som bambi på hal is, så hahaha nej sa jag med en gång. Längdskidor skulle jag kunna tänka mig att åka, men felet är att jag inte kan bromsa där heller och svänga funkar rätt dåligt, speciellt om man åker i nerförsbacke. Då är det bara att stå still och be. Inget jag är speciellt sugen på. Pulka däremot hade varit roligt :) Men vi kommer nog inte iväg förrens det blir mörkt så hon får nöja sig med att vi bara håller oss inomhus. Ska kolla på julklapps- akvariummet som hon precis har satt igång. Hon flyttade över ödlorna igår. Två små vit-rosa axolotlar. Lägger in en bild på en sådan i slutet av inlägget. Snart får jag ett välvt akvarium Juwel Vision! Det ska bli roligt, det kommer på onsdag så då ska jag ner till djuraffären och hämta det plus tre säckar grus. Kan knappt vänta tills ja får flytta över fiskarna! Beställde lite nya regnbågsfiskar också men kommer inte kunna flytta dom förrens på lördag pg.a. bakteriefloran i det nya vattnet.
Dåså, dags för efterrätt!


Tjusiga?



Juwel Vision på 260 liter.
(v

Kommentarer
Postat av: anki

svar: yes, nedräkningen inför sommarn (:

2009-01-08 @ 17:07:42
URL: http://ankinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0