torsdag


Mina damer och herrar, i måndags kändes det som fredag. Jag kände i slutet av den dagen att jag hade upplevt mer än jag upplevt under en vecka. Helgen innehöll stress och oroligheter. Vill inte nämna mer. Det slutade lyckligt i alla fall och på tisdagen var jag tillbaka igen. Veckan har varit stressig och jag har hunnit med både engelsk och kulturhistoria prov. Engelskan gick jätte bra, MVG. Kulturhistorian tyckte jag själv att jag skrev väldigt utförligt på och gissa om jag hade övat. Kvällen innan ägnade jag mig bara åt att läsa och skriva om kulturhistoria så att jag skulle komma ihåg alla barockkonstnärer och kompositörer. Tyckte inte det var särskilt svårt, vilket är ett stort framsteg för mig! Jag tycker nästan alltid att allt är svårt nu för tiden, men den här gången var jag motiverad.
Igår städade jag akvarium i tre timmar. Det var hemskt faktiskt, men jag sölade en hel del och vi flyttade om, både utanför och i akvariummet. Köpte tre nya växter så det blev trångt :) Blev bra i vardagsrummet också faktiskt! Mamma och Bengt har köpt nya möbler. En skinnsoffa och två skinnfåtöljer. Svindyra, kommer på tisdag till veckan, så det var huvudanledningen till att vi flyttade om. Mamma är i extas, hon har velat haft en ny soffa sen ganska länge tillbaka nu. Den gamla har bokstavligen fallit isär, lovar! Och skinnet är trasigt.
Idag skulle vi ha kör och delas upp i kvartetter (fyra och fyra) för att öva stämmor till en låt vi ska spela in för radion veckan innan sportlovet. Men när vi kom ner till musikskolan utgick den och vi skulle istället kolla på några från Ingesund som skulle spela. Vi brukar få förmånen att ta del av såna små konserter. Det ingår nämligen i skolor som Ingesunds musikprogram att åka ut på turné och smaka på det glassiga artistlivet. D.v.s. hur det är att trängas i en minibuss i flera timmar, bära anlägg fram och tillbaka, sova oregelbundet, käka enformigt.
Det första vi tänkte när dom skulle komma och spela var  'NEEJ, inte ett till jazzband! Estet har en konstig förmåga att både bjuda in och få förfrågan av många såna. Har redan lyssnat på ett annat jazzband den här veckan faktiskt. Jag satt bredvid Karin, längst ut till vänster. Dom startade med Björn Skifs Michelangelo - då insåg vi att det inte var jazz! Och trummisen.. Jag kunde inte slita blicken ifrån honom och han såg att jag tittade. Han var den sötaste jag har sett på länge :) Han kom från Halmstad och skulle bli pianolärare. Skrattade lite när han öppnade munnen, han hade en kul dialekt! Men jag har svårt att glömma dom ögonen. Ihii, så jävla söt :D Dom spelar i Arvika imorn men vi kommer ju inte in såklart, annars hade jag tänkt ta med mig Karin! :) Målsman, låt se, hur frestande känns det på en skala 1-10.. Jag hatar att vara 17!
Reserv plan 1. Lars? Han kanske kan vara målsman. HAHA. Vad tror du om det Karin?
Reservplan 2. Vi stannar kvar på "after work" som slutar klockan 7. D.v.s vi gömmer oss där inne i tre timmar.
Reservplan 3. Le och blinka med ögonen..
Reservplan 4. Klättra har väl ingen någonsin dött av?
Reservplan 5. Jag är släkt med bandet.
Man tager vad man haver!
(v

Kommentarer
Postat av: Karin

Jaa han vill säkert va din pappa xD

2009-01-30 @ 18:11:04
URL: http://lollipopis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0