söndag

Nu kan ja mitt lösenord igen här på bloggen. Jag fick nån snilleblixt här om dagen och kom på det :P
Tänka sig, att det redan är 11 januari. Tycker det går fort jag men just nu går det sådär okej fort. Gjorde första skoldagen i fredags och hade första samhällslektionen med Anders och ja måste säga att ja tyckte han var riktigt fängslande när han började prata. Han pratade ganska allmänt om vad samhällskursen går ut på, men så kom han hela tiden in på sidospår. Massa aktuella saker som att USA strax skriver historia och får sin första svarta president. Sen pratade han om allt som Barack Obama har framför sig. Han måste få bukt med den ekonomiska krisen, och har lovat att han ska få USA på fötter igen och bli miljövänligt. Dra på trissor! USA miljövänligt? Dom är inte ensamma men dom är den största miljöboven. Anders pratade så fängslande i alla fall så jag blev jätte nyfiken. Sen kom han in på det här med Israel och Gaza och flera saker också för den delen.. Samhällen låter kul. Hoppas det inte bara var en tillfällig känsla för i fredags :P För övrigt så är det inga andra schemaförändringar just nu. Jo, vi har en idrottslektion i veckan nu.
Har fått i ordning mitt akvarium nu. Det blev väldigt bra! Det knakade i golvet när jag hade ungefär 5 centimeter kvar tills det var helt fyllt. Men det står fortfarande kvar på golvet så det gick nog bra!
Har gått runt och tänkt gala de senaste 2 dagarna. Måste ta ut låtar till en spelning på hotellet, det är preliminärt än men man kan ju tro att det blir av i alla fall :) Strax efter valborg ska det äga rum för övrigt. Det vore väldigt kul!
Ganska nöjd idag. Det måste vara jävligt roligt va, att passa upp folk.
(v

Kommentarer
Postat av: anki

anders är den bästa samhällsläraren :D asbra på att dra massa paraleller. Och kursen i övrigt är lätt som busen:D

2009-01-12 @ 00:33:40
Postat av: emmelie

va bra!! :)

2009-01-12 @ 17:47:03
Postat av: anki

yes, men ibland blir man fett trött när han heeeelatiden pratar. för man får inte stopp på han !

2009-01-12 @ 18:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0