fredag

Om jag med ord kunde beskriva hur otroligt trött jag är på att torka hundpiss så skulle jag. Eller för att inte tala om synen i hundhuset av alla avgnagda dynor, hundhår överallt och grus och skräp. Jag kan få en allvarlig nervkolapps på det. Ibland undrar jag vad jag är funtad med egentligen för jag kan bli så arg över ingenting. Och det här med hundarna, det känns som jag gör det jämt, som att ingen annan bryr sig om hur det ser ut hos dom eller om det ligger en beläggning av damm på vattnet. Är jag knäpp eller? Överreagerar jag bara. Dessutom blir jag väldigt irriterad över att inga inställningar finns kvar på datorn, eftersom Walles bror har rensat den. Jaja, nu ska vi inte vara såna då. Jag tror jag kör slut på mig själv.
Idag började vi inte förrän 12.15 men jag tog det senaste tåget som gick, 9.17 in till stan. Detta tåg var ju självfallet försenat imorse och jag var inte i stan förrän 10.15. Gick och tränade och simmade. Det är stimulerande plus att nu somnar jag bums på kvällen. Det kanske är för att jag stressar mig igenom varje dag, från morgon till kväll. Det har varit väldigt mycket skolarbete, jag har stannat kvar i stan efter skolan flera kvällar, varit både fysiskt och socialt aktiv. Känns som det har gått i ett sen i julas utan nåt som helst uppehåll. Alla bara öser på en grejer och det har strulat en massa, men nu äntligen är det en vecka lov och jag ska försöka ta igen mig och inte stressa så förbannat mycket. När jag stapplade in genom dörren förut ringde Bosse och stre om galan. Nu är det på igen.. Och eftersom mamma åkte och jobbade tog jag med mig Martin på en långpromenad med Molle. Jag tog stavarna och Martin Molle. Det var meningen att min Berryfis skulle följa med också men då bokstavligen klättrade gråhundsvalpen (någon valp är han inte längre men han är yngst på gårn) över hundgården, även över den extra rullen med nät som Bengt har sätt upp över det redan existerande staketet så jag fick i panik sätta in Berry. Det händer visserligen ganska ofta att gråhundsvalpen smiter men Berry är totalt galen och flyger på andra så jag fick lite panik. Jag tog bältet och lite senare mötte vi honom nere vid asfalten så jag tog valpen där. När vi kom tillbaka så hade Berry pissat ner baracken - varför får jag inte ett hysteriskt utbrott - så då fick jag torka upp där. Plus att jag diskade vattenskålarna och sopade och bytte vatten i hundhus nummer två. Min dag är då fylld av roliga händelser. Tro inte att jag vill ha massa sympati för detta nu, så synd är det inte om mig men jag är irriterad. Imorn måste jag städa mitt akvarium. Det går på två timmar ungefär..
Igår var jag och Karin och gymmade och efter det gick vi hem till henne. Det är sån tur att jag har Karin, hon följer alltid med och simmar eller gymmar! Sen gick vi ner och kollade på Erica och Helenas studentkonsert. Det är så spännande att kolla på alla och se hur de har lagt upp konserten. Det var både poesi, musik och konst. Tyckte om stämningen : Det var värsta klassträffen, väldigt många var där :) Sofia hade färgat håret illrött och den här gången var det verkligen rött. Coolt!
Nu kom Martin hem från innebandyträningen så nu ska vi göra pasta med ostsås.
(v

Kommentarer
Postat av: anki

<3

2009-02-20 @ 22:02:53
URL: http://ankinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0