merry xmas

Juldagen. Det är mysigt. För en gångs skull känner jag att jag är hyfsat lugn. Sover tills jag själv vaknar på morgonen, runt 10, går upp och äter frukost i lediga kläder, ingen stress, går ut mitt på dagen i ljuset och ger hundarna mat. Tog en sväng med Berry, hade mitt nya varma pannband och varma stövlar och blev alldeles rosig om kinderna för det blåste så friskt. Hur bra som helst. Ingen stress, inga ringande telefoner eller hysteriska sms om nästa veckas inlämningsuppgifter eller rep. Bara ljudet av lugn. Som jag har längtat efter det. Avslappnade kvällar i tv-soffan, spontana idéer.. Åkte till farmor förut. Drack saft och lämnade paket och pratade i 2 timmar. Det var det vettigaste jag har gjort på länge måste jag säga.


(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0