julafton

Jullov, snö, julstjärnor och adventsljusstakar, fjärde advent, paket, tomten, julafton. Det har gått megafort. Man har haft fullt upp, varenda dag. Och vi har bara en termin kvar i skolan. Jag har inte fattat det. Jag kommer inte fatta det. Efter den här höstens jäktiga schema med läxor, prov och rep hela tiden.. Efter jul slutar flera kurser och vad jag har förstått så är vi lediga på fredagar framöver. Jag kommer knappt gå i skolan på måndagar? Ska inte yttra mig speciellt mycket om det än men. Jag vet att jag har en slutuppgift i GEMU framför mig, som vi ska sträva efter att bli färdiga med till sportlovet, är vi det slutar vår kurs där. Vi har bara några timmar kvar i svenska och då ska vi nog få tillbaka Kristina. Kan väl inte bli så mycket annat än lugnt..? Nutida konst är fortfarande kvar, jag skulle tippa på att det kommer vara ett av de jobbigaste ämnena i vår. I matten har vi ett prov kvar, vi gjorde ett precis innan jul och enligt Ingegerd så kommer vi vara färdiga med den i slutet av januari. Sen kommer vi såklart ha kör och ensemble tills det att vi slutar. Projektarbete. Det kommer jag och Johanna få jobba hårt med nu efter jul. Det är inte speciellt länge kvar tills vi ska ha vår konsert. 8 veckor, gaaah! Tagen på sängen. Vi har i alla fall haft vårat första rep, det hade vi precis innan vi slutade. Nåja, nu jagar jag upp mig lite.. Dum idé! Nu är det jullov.
Tobias åkte hem igår. Han kom i lördags och jag trodde att vi skulle få en del tid men jag har jobbat varenda dag sen dess. Han var hos Madde och Rasmus en dag och en annan dag var han med Thomas. Fast i tisdags fick han följa med och plocka upp varor på djuraffären. Det kom en riktigt stor Imazo på flera höga lastpallar, men han var till riktigt stor hjälp. Vi var många så det gick fort att få upp alla saker. Jag kommer att på mig själv ibland med att jag sysselsätter mig alldeles för mycket. Å ena sidan är det jobbigt, krävande, jag blir trött, jag blir utan att överdriva extra känslig när jag pushar mig sådär.. Sen å andra sidan fixar jag inte att inte göra någonting, då mår jag dåligt av det. En jobbig balansgång det där, men sån är jag och that's it!
Tobias kommer igen på nyår. Han ska med på nyårsfesten på Ritz :) Det är inte så länge kvar tills dess. En vecka exakt idag. Jag har klarat mig längre! :O D.v.s, om en vecka är det dags för min årliga utvärdering här i bloggen. Och hur ska jag egentligen göra med mitt nyårstal i år?! Gah. Big troubles.


Ikväll kommer tomten.
GOD JUL!

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0