torsdag










Idag har jag jobbat. Det var rätt segt, har haft mycket och gjort, därav mycket stress. Men har nog sålt för en rätt schysst kosing idag. Jobbade övertid också, därav lite mer pengar. Pyttelite. Knappt så det märks med min slavlön! Gaah.
När jag kom hem tänkte jag gå ut och promenera/jogga med mina vovvar men jag hade så ont i fötterna efter jobbet så vi åkte till sjön istället och tittade på när Martin badade. Han har blivit duktig på att simma, så duktig att jag faktiskt lade märkte till det! Han sjunker inte ner under vattnet. Ryggsimmet kan han bättra på, men nu simmar han riktigt bra bröstsim.
Igår var vi som sagt iväg till farmor eftersom hon fyllde år. Pappa och Ann-Catherine var också där. Det var mysigt! Tobias och Lennart var också med. Vi drack kaffe, stre och kollade på kort. Hon har ju flyttat och det var  fint i lägenheten. Lite annorlunda mot det stora huset på Forsbacka. Det är svårt att smälta att hon faktiskt tänker göra sig av med det. Jag menar, hon och farfar har ju alltid bott där. Det känns så konstigt att man inte kommer kunna åka dit och dricka kaffe längre. Nu är det Stommen som gäller. Men det är bättre, både för henne och alla hennes vänninor. De har närmare till varann och hon har närmare till farfar som bor på Gunnebo. Dessutom sover hon tydligen mycket bättre i lägenheten, det är toppen eftersom hon i Gunnarskog annars sov maximalt tre timmar om natten. Man ska inte ha massa onödiga besvär när man blir gammal! Jag ska också göra det jag vill när jag blir pensionär. Jag ska sitta där med min gubbe, för tillfället ser jag Tobias, och stri hål i huvudet på honom och skämma bort våra fyrtio barnbarn. Ta dagliga promenader i parken och mata änderna, njuta av fint väder, gå på symöten med mina kärringkompisar och lyssna på skvaller, dricka fyra, fem kaffetårer om dagen i mina nya vita utemöbler i solen, cykla till affären för att köpa äpple två gånger om dagen om jag inte bor allt för långt ifrån den då, åka på spa nån helg ibland, bjuda över grannarna eller några gamla vänner på middag, bedriva gubbdagis hemma hos mig och Tobias, tjata med gubbarna, lyssna på historier från när de var unga. Jag ska leva gött! Gå på tantgympa med nån kompis kanske, spendera pensionspengarna på nåt nytt fräscht plagg, kanske nån söt sandal eller nåt fint armband, eller jag vet! Hälsokostprodukter. Vitaminer och sånt, juice och grejer, det tror jag att jag kommer köra på när jag blir gammal. Jag kommer minnas mormors vitamin-tjat om hur viktigt det var att få i sig allt och jag kommer ha ett litet sött hus vid vattnet, ljust och soligt med gullig trappa och en uteplats av sten, säkert kullersten som ska vara omgiven av massa växter. Det ska vara lite sådär mysigt plottrigt med söta utsmyckningar i trädgården, fina lyktor och skyltar. Och mjuka stolsdynor. Så ska jag ha utsikt över vattnet, där man kan sitta och drömma sig bort till lugn, instrumental musik. Typ Yul Anderson, eller Andy McKee, eller kanske Tommy Emmanuel. Och så ska Tobias spela gitarr, visa barnbarnen hur man spelar, och så får jag bjuda dit mamma för om vi säger att jag skaffar det här lite tidigare än pensionsåldern, jag kanske inte har fått barnbarn än, men då kommer ju hon kunna vara med och styra och ställa hon med i inredandet. Då ska vi sitta och dricka kaffe och prata om gamla tider i mina utemöbler. Hon ska prata om mina och Martins barn och hur det går för dom, och allt tjöt med Bengt eftersom har fortfarande är lika dryg efter fyrtio år.
Haha! Låter inte det som en bra plan? Det är inte säkert att något av det här slår in, men man kan ju spåna lite i det i alla fall. Det är ju alltid spännande att se vad som händer! Vad vore livet om man visste i förväg vad som skulle hända, och vad vore livet utan dagdrömmar och mål!
(v

Kommentarer
Postat av: louise

det låter underbart emmelie! så vill jag också leva när jag blir gammal.

2009-08-07 @ 19:34:50
URL: http://louiselouise.devote.se
Postat av: Karin :)

Jag lovar att jag ska dricka kaffe med dig och gå på tantgympa Emmelie!

2009-08-08 @ 23:35:25
URL: http://mygoldenthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0