söndag

I fredags åkte jag, mamma och Martin till Karlstad/Kil för att gå på stan och handla lite. Jag smällde väl som vanligt, synd att säga, en tusenlapp tillsammans med Malin som tog bilen in och följde mig i shoppandet. Hon skulle egenligen bara in och vara med mig men det blev några påsar ändå. Sen skulle hon hem och jobba på Ica och då följde vi med till Maggan. Full fräs där såklart. Maria och lilla Felix kom, min "nya" tremänning. Snart får jag visst en till! :) Mikael och Ola kom hem och massa av Olas kompisar kom för de skulle göra i ordning i källaren för Lan. Maggan och Mikaels kompisar Lotta och Roger kom också, roligt lättvindigt bonnfôlk, som underhöll mig tills klockan blev nio och Malin slutade! Jag cyklade till Ica och mötte henne och sen cyklade vi tillbaka hem. Sen åkte vi hem.
Jobbade igår. Var jätte effektiv, monterade massa burar, hade jätte ont i fingrarna. Var först meningen att jag skulle följa med Malin till Magnor och se på en festival men den började tydligen tidigt och pratet rann helt enkelt ut i sanden. Tills Amanda ringde och undrade om jag ville med till Magnor och jag hade ju inte direkt något bättre för mig så jag följde med! :) Hennes tremänningar spelade på festivalen där även Malin och André visade sig vara så vi umgicks lite och pratade med folk :) Åkte hem tidigt, sprang på Daniel, Jonte, Jesper och Tord precis när vi skulle åka. Lägligt, när det kommer lite mer känt folk :P Hur som helst, det var riktigt gött att komma hem och lägga sig i sin stora säng (1,20 är ganska stort för mig!) och sova efter en jobbig arbetsdag!
Imorse var det däremot upp igen och städa akvarium. Jag och Caroline var fantastiskt effektiva igen och det slutade med att jag typ inte hade något att göra de sista tre timmarna. Då hade jag däremot himla ont i fötterna! Gick ett varv för att hämta Maddes jeansjacka innan jag åkte hem och hittade Kristina inne på Hemtex så blev stående att prata en stund :) Snart bär det av till Örebro för henne, i ett år, på en ungdomsledare-utbildning. Hoppas allt kommer gå bra för henne, det ska bli spännande att följa henne!
Imorn är jag ledig! Jag ska bara jobba två dagar till på sommarschemat, sen är jag färdig för skolan. Jaa, det har ju gått i ett i sommar också. Det är ta mig tusan aldrig ledigt, men det är ju samtidigt såhär jag vill ha det också.. På nåt vis. Ska nog umgås med Malin imorn om hon fortfarande är kvar :)
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0