onsdag

Fullspäckad dag. Ibland lyckas jag verkligen. Då passar allting in i schemat och flyter på hur bra som helst, så bra att jag faktiskt funderar på en karriär som schemaläggare.
Imorse hade vi naturkunskap i två timmar, ena helklass, andra halvklass då vi började med ett fördjupningsarbete om sjukdomar. Jag ska fördjupa mig i tumörcancer - prostatacancern och vi har två veckor på oss att sammanställa fakta och redovisa muntligt inför halvklassen. Det blir skit bra, för det är jag intresserad av. Lättare att lägga ner sig i nåt som man tycker är kul och lärorikt för en själv. Sen läste jag lite snabbt i körkortsboken och gick sedan på lunch. Direkt därifrån med Linnea till trafikskolan där vi satt på datorn och gjorde "en fas". Upp till skolan igen för Nuko, Nutida konst, verkade askul - skämt och sido - ungefär lika kul som Kulturhistorian de föregående två åren. Man jobbade arslet av sig med alla redovisningar vi hade. Nu har vi Martin, han brukar vara en vettig lärare i alla fall så hoppas det blir bättre, framförallt roligare. Eller man kanske ska säga såhär.. Inte så helvetes långa genomgångar så man håller på att somna på stolen. Det hände bokstavligt förra året! Lite senare hade vi matte och det gick faktiskt helt okej för att vara första mattelektionen efter sommarlovet. Sen hoppade jag och Karin in i simhallen och gymmade, för att jag sedan skulle vandra ner till trafikskolan i min ensamhet med Tobias i telefonen. Så då hade jag en och en halv timmes teorilektion, där jag var i princip den enda som öppnade min mun. Jätte trevligt tyckte jag. Sen kom jag hem och duschade, gav hundarna mat och masade med Madde och Rasmus som rullade hit! :D
Imorn har vi endast två timmar religion, från 12.15-14.15. Vi får se om det blir någon "fas" imorgon. Annars blir det jätte lugnt och gött! På fredag morgon ska vi simma och basta lääänge innan vi åker till Sunne på Västanåteatern. Det ska bli så gött! :)
 

(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0