hamnfesten 2009

Ja jag säger då det. Fy tusan vad kul jag hade igår! Jag, Marika, Sofia, Jossan, Anki, Madde och Sara förfestade hemma hos mig innan hamnfesten. Det gamla gänget, minus några personer, var samlade hemma hos mig för att äta mat och parta och vi röjde. Mamma sprang omkring med hörlurar medans vi levde rövaren på verandan med likör, 80% rom, och våra egna groggar och blandningar. Vi pratade alla i mun på varann, det sas nog inget vettigt över huvudtaget men det var så himla roligt att få festa med gänget igen. Sara blev helt sentimental under en period och berättade hur glad hon var att hon hade oss, jag känner samma sak. Det är väldigt coolt att vi har lyckats hålla ihop såhär länge.
Hur som helst, dagen började med att jag och mamma åkte till centret för att handla bl.a. mat. Vi var hemma strax innan tolv och jag började greja med mitt hår. Det blev lockigt och då menar jag verkligen lockigt. Var riktigt nöjd med att jag hade lyckats få det så, min nya locktång är superbra! 399kr på Bergvik, 2 års garanti. Fantastisk uppfinning. Det tog mig ungefär en och en halv timme, sen sminkade jag mig och klädde mig. Var riktigt osäker på mitt klädval först men så fort jag fick på mig det kändes det helrätt, så det blev en jeanskjol, strumpbyxor (det slutade med det), ett axelbandslöst linne och en jeansjacka över. Lite klackar ovanpå det också, sen kom ju Madde vid fyra, först av dem alla. Efter det rullade det på som bara den. Jag tände grillen, Jossan gjorde sig i ordning i håret, Sofia korkade upp, Sara tog en cider, Marika tog kort osv osv. Vi slängde på maten, det gick riktigt fort och sen vips var vi igång! Alexandra tittade förbi och hon har fått körkort och egen bil, liksom Anki och Marika också! Herregud vad roligt :) Jag är mycket mycket stolt!
Vid nio-tiden åkte vi in mot stan, inte jag och Madde dock, vi for till Charlottenberg för att hämta Martin hos Johan. Och vi stre. Vad jag minns så mätte vi akvarium och provsatt hans stora badkar och bestämde att vi skulle åka med honom i stan ikväll. Sen maskade jag mina strumpbyxor rejält och vi åkte tillbaka till Gunnel för Madde skulle ha nåt. Haha, det var bara det att vi tog oss aldrig längre än så, så där slutade våran kväll. Men jag hade roligt, gissa om jag hade. Tack för en jäkligt rolig hamnfest-förfest!






























Kärlek!
(v

Kommentarer
Postat av: sofia

KÄRLEK! <3

2009-08-16 @ 16:58:54
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0