söndag

Såg nyss en bild på Sofias blogg där hon, Anki och Jossan åker på Ankis MT5a.. SOMMAR! KÖLA! GALENSKAPER! Hallå, jag blir helt till mig. Och satt samtidigt och lyssnade på världens draglåt, inte ra'lt man blir knäpp i huvudet här. Jag är så sugen på att bjuda hit alla och grilla eller nåt, det är så sjukt fint väder. Solen skiner och det är jätte varmt. Allvarligt, det känns som vi har klivit på tåget nu, mot sommaren.. Det är 31 skoldagar kvar enligt matsedeln. Började inte jag min countdown vid 30-strecket förra året? Kanske dags nu då!
Under veckan har jag och Madde varit hos Staffan och övat inför galan som skulle äga rum nästa helg, nu har den blivit flyttad så vi har i princip gjort allt förgäves. Nej då, det är inte riktigt sant för den blev bara framflyttad. Jag och Madde har haft våran idrottslektion, fruktansvärt gött att ha den avklarad! På tisdagskvällen var jag i studion i Åmot till halv elva-snåret. Spelade in sången på Nice Try, snart är den färdig :) Hade kulturhistoriaprov i onsdags och strax efter att jag var färdig med det åkte jag till Hagfors på begravning. Mammas morbror har gått bort i cancer så fick samtidigt träffa släkten från Hagfors och det var hur kul som helst, om man får säga så om en begravning. Jag tycker om min släkt. Upptäckte hur otroligt påläst, snälla och trevliga dom är. Sen träffade jag fyra nya 3-männingar som jag aldrig har sett förut. Mycket charmiga barn :D Får dåligt samvete när jag tänker på hur sällan vi träffas. Har glömt bort vad jag gjorde i torsdags, i fredags var jag med Björn och igår var jag på 50-års kalas. Ann Catherine hade kalas för släkten och jag spelade nårra sånger, agerade personlig fotograf och hjälpreda. Va liten världen är ibland, man känner folk som känner folk som känner släktingar. Var där vid ett, åkte vid sex, skjutsade hem farmor.. Hon har flyttat förresten, till en lägenhet i Stommen. När jag kom hem sen så slängde jag på mig träningskläder och åkte med Rasmus och Martin och fiskade. Fick inget napp, men det var kul ändå. Körde fyrhjuling och tog kort på den galna tjädertuppen som springer omkring här. Det är livsfarligt. Hormonerna spelar över så han är helt galen. Martin är livrädd. Fast en annan som inte råkar ut för honom tycker bara det är kul :) Just det, nu är Rasmus skyldig mig en tur till Köla. Nästa helg kanske, eftersom jag är ledig då för en gångs skull! Till veckan är det valborg också :) Kul kul kul säger jag bara. I fem helger framöver finns det festtillfälle har vi kommit på. Massa födelsedagar vilket innebär massa jävelskap. Ååh vad roligt, det spritter i ben och fingrar! Känner att jag är på vilket sjuk idé som helst just nu.
Nu ska jag jobba! Ha en fin dag :D
(v

Kommentarer
Postat av: sofia

vi måste grilla alla ngn helg framöver :D

2009-04-26 @ 14:24:19
URL: http://blueberrybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0