underbar lördag

Inget går upp mot frisk luft. Eller att sitta i en vit plaststol, mitt på gräsmattan och titta på allt runt omkring. Det är kvällar som den här det finns för få av, som man verkligen letar efter. Just nu är vädret helt perfekt, himlen är klarblå och nu är klockan halv 6. Det blåser inte så man håller på att ramla av stolen utan det fläktar bara lite lätt så att grässtråna på jordkällartaket rör sig. Precis lagom! Och jag sitter i svarta kläder så det blir alldeles lagom varmt det också.
Molnen på himlen håller på att suddas ut, de ser ut som om nån har dragit några penseldrag med vit akvarellfärg. Och över ladugården skiner solen, snart når hon taket och försvinner bakom både ladugårdstaket och skogen. Då är det definitivt dags att flytta på plaststolen.
Den här sommaren har inte varit speciellt utstickande och kanske inte den bästa men jag kan inte heller påstå att den har varit tråkig och dålig.
När jag tittar tillbaka så kommer nog inte sommaren 08 att vara en av de roligaste somrarna jag har upplevt men den är för bra för att glömmas bort. Jag har lärt mig nya saker, vilket händer hela tiden då, men den här har varit speciell på sitt vis. Jag har gjort rätt roliga och minnesvärda resor, inte att glömma! Träffat roligt folk, fått massa nya känslor. Haha! Idag är en sån kväll då man kommer ihåg allt sånt roligt. Då Dolly Partons 'you better get to livin' verkar som världens mest väsentliga låt. Eller då Kid Rocks 'all summer long' eller kanske Gyllene Tiders 'juni, juli, augusti' verkar som den hoppfullaste och gladaste. Nu är det ju så att det är september men det känns ändå inte som höst. Inte nu, inte ikväll. Och även om det är höst, varför spara på krutet. Det kan fortfarande hända så otroligt mycket roligt. Men jag erkänner, det är något alldeles speciellt med sommaren och allt vad den har att bjuda på! Vad underbart det är med sol! And he don't know he is beautiful ;)
(v

Kommentarer
Postat av: ida

underbart skrivet, poetskt men ändå verklighetstroget (:

2008-09-14 @ 10:53:58
URL: http://ida16.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack! :)

2008-09-26 @ 11:02:44
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack! :)

2008-09-26 @ 11:02:59
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Anonym

dags att skriva ny?

2008-10-27 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0