torsdag

· You and me an ocean between ·

Imorse när jag vaknade och kollade ut genom fönstret var det månljust och klart väder och jag blev genast på ett mycket bättre humör. Dessutom hade jag gett mig tusan på att lägga mig kl 8 igår, så jag somnade väl runt halv 10-10 någon gång vilket gjorde att jag inte alls var nämnvärt trött imorse. Gött att för en gångs skull känna sig någolunda utvilad på morgonen, för de senaste dagarna har jag somnat om igen och igår gick jag upp så jag hade 20 minuter på mig innan vi skulle åka. Irriterande, för man hinner ingenting, får bara massa panik!
Nu äntligen är idrottsuppsatsen och redovisningen på den över. Renässansprojektet i kulturhistorian är över och snart är även kulturchocken 08 över. Det betyder inga fler rep på måndageftermiddagar efter skolan, inga fler Cantaloupe Island solo, Bags groove, Reds good grove, Thrill is gone och Boom Boom. GÖTT! Dom börjar bli en aning tjatiga nu, men det är samtidigt kul att vi kan så många låtar ihop och fler lär det ju bli vare sig vi vill det eller ej. Men det ska bli gött att vi slipper stanna kvar till kl 6 på måndagar och komma hem när det är becksvart ute. Fast mörkt blir det ju redan vid 3. Det är nackdelen med den här tiden på året.. Kan ju vara mysigt också :)
Vad händer framöver då.. Till veckan är det kulturchock, sen är jag inte helt säker på hur det var med körsång på skolan på kvällen? Veckan därpå är det definitivt körsång på skolan på tisdagkvällen och sen har vi ett muntligt prov i historia, herregud. Sen är de lite julbord, jobbande, födelsedagsfirande, lucia (alltid lika roligt när Madde gör bort sig eller vi börjar gapflabba i luciatågen) och sen VIPS är vi vid julavslutningen. Här går det snabbt! Och ett långt jullov på 3 veckor säger vi verkligen inte nej till :) Då ska jag spela och jobba lite och äta ihjäl mig på julmat, sen fyller mamma på nyår och det måste firas både med och utan henne. Mest utan. Sen fyller ju Lollan 20 :) Stor händelse! Funderade på om jag ska åka iväg eller få besök också. Det spörs. Man kan ju hoppas! :)
(v

Kommentarer
Postat av: anki

and emmelie larsson är tillbaka i branschen :D i've missed you here :D

2008-11-13 @ 19:11:11
Postat av: emmelie

2008-11-13 @ 19:15:21
Postat av: Lollan

Yees, I do! :) Har just insett att det är tentamensvecka den veckan jag fyller år, plus att jag kommer tillbringa större delen av den dagen på ett tåg. kul födelsedag, haha.

Hoppas allt är bra med dig!

kramar

2008-11-16 @ 12:20:02
URL: http://lollan89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0