ritzveckan, onsdag

Nu finns det att göra, tro mig! Det repas inför kulturchocken. Vi i tvåan började igår eftermiddag med ett line-check som David kallade det. Gick igenom mixerbordet och monitorbordet, kopplade ihop sladdar och fick grejer att låta. Så mycket mer än så blev det inte. Imorse däremot hade de som inte redovisat kulturhistorian redovisning och sen gick vi ner till Ritz. Där hade David redan soundcheckat åt oss, så vi sprang bara runt och rattade med monitorerna och mixerbordet vilket är rätt mycket jobb i sig. Jag förstår minimalt av hur man ställer in kompressorer och gate men jag tror inte jag behöver fatta det heller. Repade discolåtarna i anlägget innan treorna drog igång med sitt showrep. Det gick hyfsat :P
Om 2 dagar är det föreställning, på fredag med andra ord. Det känns stressigt och vi har inte ens börjat rigga upp i ensemblegrejerna ute i caféet, ändå har inte vi speciellt mycket press på oss. Värre med treorna som känner kaos för bl.a. projektorerna som inte kommit till Ritz än. Jaja, detta blir att bra det! På nåt vis. Vi skulle ha möte imorgon igen.
Insåg idag hur roligt det är med ljudteknik. I synnerhet när allt klaffar! Och hur irriterande det är med för mycket diskant, det skär så fär't i öronen. Ååh, kan inte låta bli att längta tills när dessa två veckor är över! D.v.s denna vecka och nästa. Varför? För att denna vecka är helt ihopflätad med nästa vecka. Jag är upptagen hela helgen, från morgon till kväll både lördag och söndag. Lite jobbigt med tanke på att jag har varit kvar i stan flera kvällar den här veckan. Ikväll var jag hemma halv åtta t.ex. Hinner ingenting annat än skolan just nu, hinner inte ens öva på musikläxorna. Galet. Men imorgon kanske jag ska till Therese och kolla på nykomlingarna. Nu har hon fem råttor!
Imorgon ska Jonas ha en crashcourse för oss på Ritz om ljusteknik :) Vi får se om det ger någonting!
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0