första advent

Jag sitter och eldar på rökelser så det luktar jul i hela rummet. Så himla mysigt :) Har snöat i natt så det ligger nån slags blötsnö utanför fönstret. Den kommer nog inte stanna så länge men det är mysigt ändå. Jag har varit ute med Berry och plockat mossa och satt i krukor, på fat och i skålar. Lagt fram juldukar och fått upp stjärnor och ljusstakar i fönstren. Det är mindre än en månad till julafton. Kan inte fatta att det är nästan ett år sen det var jul, det är mycket jag inte fattar ska jag säga. Jösses vad sugen jag blev på pepparkakor och julmust just nu. Lussebullar, glögg.. Glögg är inte så gött, det luktar godare än vad det smakar. Fast det är inte jul utan glögg, haha. Ska koka på fredag tänkte jag!
Var på julbord på Tvällen igår ju. Det var mycket trevligt! Åt 4 tallrikar, egentligen ska man ju äta 7 men jag tog rätt mycket på varje.
Idag är det första advent, galet nog, och skyltsöndag så jag ska åka ner till samhället en sväng. Ska gå en tur på centret och sen tvångsräkna matte, öva lite på nu tändas stämman för ska med Karin hem till Gunnarskog imorn och lära ut stämman till kören. Kördag på torsdag! För övrigt så blir det adventsmys :)


(v

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hehe, jag vet inte riktigt. Inspiration från lite här och där antar jag :)

2008-12-08 @ 11:01:36
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0