måndag

Kära trevliga måndag. Haha :P alltid lika roligt att vakna klockan fem i 6 på morgonen och maska sig upp ur sängen. Nåt jag ser fram emot varje gång jag går och lägger mig. Vilken underbar start på bloggen, va. Nej allvarligt talat, imorse va jag lite ångestfylld faktiskt. För utanför ligger det SNÖ. Jag, mitt morgontrötta jag, höll på att ramla omkull. Nog för att jag märkte igårkväll att det hade börjat snöa, men imorse låg det som ett vitt täcke över hela gården. Fatta vad man får lust att gå tillbaka till sängen såna dagar. Men mina kära vänner, efter regn/snö kmr solsken och idag har solen skinit som bara FAN om man får lov att uttrycka sig så :D Blir så glad. Så hoppfull om att sommaren är påväg. Vi är faktiskt inne i en vårmånad nu och det känns allt annat än dåligt. JA :) Kom sol, kom värme, kom frihet, kom sköna sommarkvällar, kom frihet :D
Igår var också en sån underbart fin dag. Jag var ute och gick med mamma och solen sken hela tiden, med bara några molnsnuttar på himlen och jag kände mig överlycklig. Jag ville krama allt och alla och fick känslan av att ja ville kasta mig ut från ett träd eller nåt. Ibland bara vet man att man kan flyga. Fast igår va inte heller så himla bra för jag tappade telefonen i dammen. Skräll, haha! Stod och skottade bort lov och is och plupp så märker jag att telefonen glider ur fickan och dyker ner i vattnet. WOOPS, inte bra. Fick inte panik faktiskt, men den kom upp ifrån vattnet ganska snabbt. Mamma blev förbannad såklart och befarar alltid det värsta, men jag tänkte inte så mkt mer på det. Fast det borde jag ju ha gjort för nu är den broken. Det blev som värsta regnbågen och skrämen slocknade så jag stängde av och på den ibland. Tillslut stängde jag av den imorse för den blinkade och återställde sig inte och nu får jag inte på den. Nu använder jag den som discoljus istället. Världens segaste discoljus som blinkar en gång var femte minut typ, som Madde uttryckte det. Typ en gång var 30:e sekund, kanske lite oftare. Den går helt enkelt inte att få på så just nu folks är jag utan mobiltelefon. Trevligt!
Igår när jag var ute och gick upptäckte jag vårens första tussilago! Åtminstone vårens första tussilago för mig och mamma. Jag blev glad och plockade den på vägen hem så vid det här laget har den druckit sig mätt på vatten och är såhär dags döende tror jag. Tror inte det är normalt att en tussilago får i sig såna vattenmängder :P
Tog mig en rask promenix med Berry förut i det super bästiga vädret. När vi kom tillbaka gick vi ut på slätthugget och kollade hur skördarna har rivit ner träd. Det är nästintill helt bart så vi ser solen när den går upp. Fast saknar ändå allén lite grann som granarna bildade borta vid SöVestby. Damn :/ Äh wtf, nu får jag ju se mer sol :D
I förrgår var jag på 80-års kalas i Karlstad och det var bra. Först höll jag på att smälla av när vi skulle ut och gå i skogen, jag som inte hade klätt mig alls för det. Tur som var hade jag inte tagit några högklackat och lyckligtvis hade jag med mig vantarna och halsduken. Tänk så tur man kan ha! Sen åt vi 3-rätters på Slättens Pasta, fast jag dumpade förrätten och åt varmrätt istället. Sen åkte vi hem till Eva och Björn och giiid, säger jag bara. Va fint :) Området påminde om en liten mysig stugbyscamping intill en sjö bara att det var 10 ggr finare. Åh, jag blev helt frälst i deras söta lilla hus med en super söt trädgård till. Månljust var det också så allt blev ännu finare. Iiih :)

En glimt är allt som behövs för att man ska minnas igen.
En sån fick jag idag och idag saknar jag dig.

Ha en bra vecka,
(v

Kommentarer
Postat av: Lollan

GLAD PÅSK!
Hoppas du får ett härligt lov me massa godis :P
Kraam på dej

2008-03-20 @ 19:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0