lördag

Pissdåligt väder idag, även om jag ett tag trodde att det skulle spricka upp. Det har blåst en del så molnen har rört på sig och det har varit blått på himlen delvis och solen har tittat fram. Det gör den fortfarande men jag har inte sett att det har regnat såhär på länge. Litt deprimerande måste jag medge. Hela mitt fönster är täckt av vattendroppar och gräsmattan bokstavligen badar i vatten. Sånt är tråkigt.
I torsdags var jag på Nina och Isabells studentkonsert. Gud va duktiga dom är. Man blir så stolt :) Haha! De har alltid varit med i Lundsberg, i Köla, på pop-och-rock kvällar, i gospelen, ja vi har ju i stort sett alltid spelat på samma konserter vad gäller skolan osv. Och för att inte tala om musiklärarna Karin och Jörgen. Det blir som att man har känt tjejerna sen småskolan. Så härliga och så himla kul att se! :) Fick upp ögonen för två nya låtar också. Heavily Broken - The Veronicas och Save Me - Hanson.
Veckan har varit bra. Igår var jag svintrött efter att ha jobbat i fyra timmar med kulturhistoria rapporten och dagen innan satt jag uppe med min diskussionsdel till klockan 12. Jag var verkligen hypertrött igår morse och för att inte tala om igår kväll. Ändå höll jag mig uppe till 10, sen stupade jag i säng. Och vad som gjorde att jag störde mig lite extra var att Maddes grupp hade lyckats skrapa ihop och gjort färdigt hela rapporten på enbart dessa fyra timmar, medan vi har hållit på med den sen femhundra veckor tillbaka! Åh, så nervpåfrestande. Vi gör nog för stor affär av skiten! Fuck.
Det känns som jag låser mig själv i skolan och jag blir lite grinig över det. Hoppas det går över tills nästa termin. Orkar inte jobba i skolan, orkar inte jobba med nårra ämnen hemma heller men det är nog inte det, det hänger på. Vill vara lite socialare än vad jag är. Trött på att känna som att jag sitter i ett hörn och alla andra sitter någon annanstans. Det är så träligt. Klassen är jättebra och skulle vilja komma alla närmare och jag tror absolut inte att det är omöjligt. Gäller bara att bli på bättre humör. Förlåt om jag har varit grinig och trött och dryg men det känns lite som man går omkring i ett vakum. Hatar att känna så. Vill att allt ska vara bra! Vill ha tillbaka den där energin som får en att brinna för saker.
Imorgon kommer Torsten till Charlottenberg och jag ska spela och sjunga. Är inte dödligt nervös just nu men jag tror jag kommer bli. I alla fall något liknande. Fattar inte, fattar inte, fattar inte.. Såå himla härligt att ha nerverna utanpå kroppen. Underbart.. Hoppas det blir bra i alla fall!
Mormor och morfar ringde förut och frågade om jag ville köra till Koppom eller nåt sånt ikväll för dom skulle och kolla på Torsten men jag örkar inte. Ikväll ska jag kolla på Andra chansen istället och allmänt bara dryga mig. Ut och gå ska jag också för nu gör det så förbannat ont i mellangärdet så jag håller på att brinna upp. Heavily broken. :)

Everyday I sit here waiting
Everyday just seems so long
And now I've had enough of all the hating
Do we even care, it's so unfair
Any day it'll all be over
Everyday there's nothing new
And I'll just try to find some hope
To try and hold onto
But it starts again, it'll never end

I'm heavily broken
And I don't know what to do
Can't you see that I'm choking
And I can't even move
When there's nothing left to say
What can you do?
I'm heavily broken
And there's nothing I can do
(v

Kommentarer
Postat av: Lollan

Jag vet hur det känns att gå omkring i ett slags vakum på skolan så du är inte ensam. Men förhoppningsvis blir det snart bättre, hoppas att vårsolen snart kommer å piggar upp oss! :) Hoppas du får en bra helg! Kraam

2008-03-08 @ 17:13:05
Postat av: emmelie

Tack detsamma :D

2008-03-08 @ 22:04:35
Postat av: magdalena

va scary de va, jag lyssnade på den låten precis nu när jag läste de :P

2008-03-16 @ 21:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0