studenten 2008

Pang på rödbetan! Nu har 89:orna tagit studenten. Lika väl taserudselever som solbergaelever är utflugna nu. Solberga tror jag kmr ut vid 5 nån gång? Jobbigt att komma ut så sent ;P Men nu är klockan det i alla fall!
Gick upp i vanlig tid idag och åkte till kyrkan och övade med kören halv 9. Studenterna kom in vid 10 och jag kan tänka mig att vi spräckte tidsschemat med en halvtimme eller så. Kom på att idag sjöng vi sista gången tillsammans med 3:orna, hur jobbigt är det inte att tänka så då? Fy, va vemodigt det var.. Solen kom fram och lyste in i kyrkan när Herman sjöng 'What a wonderful world'! Diggade Bob Marley låten då Martin, Herman, Elvira och Jannicke va solister :) Riktigt svängigt! Undra om man kmr sakna treorna? Tror faktiskt det..
Hur som helst, åkte med Gunnel hem och på vägen hem prata vi om studenten och att de skulle iväg på Johans vid 3-tiden. Då kom de på att ingen hade nåt plakat och vad är en student utan ett studentplakat? Nää, just det så därför åkte vi hem till Madde och letade efter bilder. Hittade ingen bra så vi åkte över till Gunn-Britt och tog ett stort foto sen han var liten. Jag fick ta hand om plakatet och bilden så de skjutsade hem mig som fick scanna och fixa hela grejen. Jaa, då känner man sig behövd i alla fall :P Det är vad jag har pysslat med sen jag kom hem och fram till halv 3-tiden då de kom och var helt i sönderstressade för att Sonja hade ringt och sagt att det var helt smockat i stan :) Är det student så är det! ;)
Imorn är det avslutning och vi ska till kyrkan vid 8 och börja repa med kören. Måste kma ihåg att fixa en ny busskortslapp eftersom ett kött har slarvat bort den. Får fejka en underskrift. Nöden har ingen lag.
Jag har svårt för att fatta att vi faktiskt går ur ettan imorn. Det var inte alls längesen vi började. Kan inte förstå att jag har känt mina klasskompisar i snart ett år heller. Det går inte in i mitt huvud! Än mindre att vi tar sommarlov imorgon, vart har tiden tagit vägen? Kul :) Genrep inför Eda träffen imorn kväll, sen tror jag att vi ska ut. Vet inte riktigt.. Och sen är det sommarlov, kalas, midsommar, Danmark. Trodde aldrig att jag skulle kma fram till den här delen i almenackan men här är vi och idag står det studenten över hela dagen och imorn står det examen med stora bokstäver!
In my hood, there's a boy making girls breathless.
Serving tea down on 39th street
And today, even though it may seem hopeless
I'll go down on my stumbling feet, and ask him out - oh yeah
And if tonight turns into this "perfect tonight"
Then have a little mercy on my soul
And if the moon just lights up his devilish smile
It's gonna take a lot of manners to stop me from this:
Steal his precious first-date kiss ;)

Jag ska ut, ut, ut i sommar i alla fall och ha KUL! Och leva för det tkr ja om ;)
The fucking countdown 08: 1 "skoldag" kvar :)
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0