hemma igen efter göteborg

Idag spelar Bon Jovi på Madison Square Garden i New York.   ♥

Det var skitbra i Göteborg och på kusten. Jämt göör bra! Så himla gött att vara hemifrån, jag förstår inte riktigt. Har liksom växt under både Köpenhamn och Göteborgsturen men jag måste också medge att det är skönt att vara hemma igen. Man uppskattar allt på ett annat sätt när man har varit borta en stund. Jag har inte tänkt alls mkt och när jag har gjort det har jag sett det ifrån en annan synvinkel, på nåt konstigt vis? Vädret var omväxlande men till större delen bra måste jag säga. Jag har massa kort med sol på :) Var i Göteborg och bara shoppade en dag, var i Varberg en sväng, varit på stranden i Frillesås där vi hade stuga. Den var jättefin faktiskt. Varit på Liseberg och sen självklart The Boss! :) Bruce Springsteen. Han hade fått underbara recensioner i tidningen på fredagen och jag kände att jag kunde vara riktigt lugn inför lördagskonserten. Självklart så blev den inte lika bra som fredagen, antar jag. Bruce spelade inte Born In The Usa och inte heller hans nya dunderhit Radio Nowhere och då undrade jag vad han tänkte med egentligen. Det är ju inte precis samma folk som går på hans båda konserter, fredag & lördag, på Ullevi. Varför spelade han dom inte?! Dom två låtarna jag hade sett mest fram emot att få höra. Jag satt till och med beredd under sista halvan av föreställningen med telefonen för att ringa till Madde och skryta om att jag hade sett Bruce och hört honom live med Radio Nowhere och så kom den aldrig! :O Kunde knappt röra mig ifrån sittplats nr 4206 när folket på innerplan började vända sig om och gå, och när min rad började trycka på bakifrån. Jag var så jävla paff! Haha. Det här kan man tka tog ner stämningen och kanske framförallt kvalitén ganska rejält och visst, det var ett jobbigt störningsmoment men ändå.. Jag kan inte låta bli att tka att han är fantastisk! Jag försökte hitta den där underbara känslan när jag satt där och efter typ halva föreställningen så hade jag faktiskt hittat den. Har nog inte haft framme den på ett år.. Men den kommer på Ullevi. Det är ett enda stort jävla festställe! :) Jag blir glad. Men jag vill tro att jag hade trivts bättre på innerplan. Framme i folksamlingen nånstans, kanske allra längst fram.
När man sitter/står där i stadion kan man inte föreställa sig att man om 2 månader kmr sitta i klassrum 14 igen. Den tanken existerar inte! Eller tanken att man ska gå upp och ner mellan musikskolan och Solberga igen, drygt. Skitsamma för nu är det sommarlov! :) Men jag tänkte på det. När jag satt där hade jag svårt att föreställa mig läxböcker och jobbiga dagar, Storgatan i Charlottenberg eller Christinas livs. Till och med den bilen, vad det nu är för märke, hade jag svårt att föreställa mig. Va konstigt allt kan bli :P Under 2 eller 3 tillfällen satt/stod jag och rös, kände nästan tårarna. Herregud tänkte jag, vad är det som händer och blev ordentligt förvånad över mig själv. Bruce tog sats från ena sidan av scenen, sprang mot den andra och gled ner på knä. Minns inte vad det heter när man gör så men det var fränt ;) Jag blev så himla inspirerad :)
Tack och hej!

(v


Kommentarer
Postat av: Lollan

Skönt att höra att du har haft det bra både i Danmark och i Göteborg/Västkisten :) ta vara på sommaren och ledigheten innen skolan börjar igen.. :)

2008-07-15 @ 21:51:05
URL: http://lollan89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0