hemma igen efter danmark

Sitter och lyssnar på en skiva som jag och Sara köpte. Acoustic Garden med Yul Anderson. Vilken fantastisk musik. Det står på internet att han började spela när han var 8 år gammal. Anledningen till att jag sitter och lyssnar på hans skiva nu är att vi gick förbi honom i Köpenhamn. Han satt ute på gatan med ett piano och spelade. Jag blev väldigt imponerad, så vi köpte den tillsammans så jag ska bränna av den och ge den till Sara sen.
Vi åkte till Köpenhamn i torsdags och kom hem igår, trötta men det har varit helt obeskrivligt roligt. Jag minns hur mycket jag och Sara har suttit på City och pratat om det, och alla dom gånger vi har gått upp och ner ifrån musikskolan och gottat oss åt tanken att till sommaren väntar Danmarksresan. Nu när det är gjort känns det lite tomt men fy fan så bra! Bussresorna från och till flyget i Köpenhamn har varit jobbiga, för att inte tala om de 75 trappstegen som vi fick bära våra 20 kilos resväskor uppför, och som vi även fick springa i varje dag xD Det var komiskt och jobbigt.
I torsdags anlände vi och vi packade upp och gick ut och åt på Den Röde Hund där vi märkte att servitrisen och DJ:n va skitsnygga! :) Åtminstone DJ:n ;) Gick hem och la oss efter en tallrik nachos, men var uppe dagen med tuppen och begav oss ut på Ströget. Shoppade och på kvällen söp vi till litegrann och träffade folk ute på stan :) Somnade efter 2 nån gång. Vaknade halv 9 på lördagen, något trött och risig men tog två resorb, duschade och gjorde mig i ordning för Ströget rätt snabbt. Vi gick på Museum Erotica, vilket är precis vad det låter som, ett sexmuséum. Haha! Vi åt på Kina restaurang på kvällen och då ringde mamma och stre om att hon, Gunnel, Gittan och min faster var på Tvällen! Höll på att svimma jag xD Min faster bor i Jämtland och ringer och är helt plötsligt på Tvällen. Det var kul i alla fall, för några av dom var lite drögna :P Anki spräckte en stolsits vilket också var ganska kul, och de spetsade cocan med lite starka saker. Efter det gick vi till Den Röde Hund och beställde drinkar :) Det var kul! Sofia bjöd på 4st för sammanlagt 270kr! Herregud säger jag bara. Men det var kul :D Drack Mojito, Cosmopolitan, en Sex and the city drik och en lite smoothie liknande sak. Sofia tror att den heter Rashberry Daiqeri eller nåt sånt. Goda allihopa tkt jag :) Gick sen tillbaka med Madde och Amanda till lägenheten där Joanna redan var. Då sprang de andra omkring på stan och träffade folk! Somnade rätt sent och vaknade sent på söndagen också. Alla sov som stockar till halv 11 då vi gick upp och gjorde oss i ordning för att gå till Nyhamn och träffa Saras farbror. Åkte runt i en turistbåt och kackade med guiden xD Såg Christiania, coolt ställe! Och sjöng i guidens mikrofon. Träffade på en halvt medvetslös alkolistgubbe inne på en handikapp toalett också. Haha! Köpte med oss frukt och godis hem till lägenheten, kollade på Heartbreak Hotel och lite fotboll. Sara var rolig :D Hon slängde sig på sängen och frågade: - Vem vann fotbollen? Louise svarade: - Spanien. Sara bara: - Ååh, va bra! Jag gillade ändå inte Ryssland. Louise: Fast det var ju Tyskland dom spelade mot.. Helt ägd :D Både hon och Louise säger alltid så roliga saker ;) Skrev lite på bilddagboken sen och somnade aldrig xD Haha. Sofia och Jossan kom hem vid 3, för de hade varit ute och träffat nårra och man var ju tvungen att höra vad som hade hänt. Sen vaknade Amanda och då somnade Sofia som låg bredvid och de blev tyst. Fast vid kvart i 4 sprang Amanda upp på toan, hon mådde inte så bra.. Så jag hjälpte till lite och efter att jag gått och lagt mig igen var jag klarvaken och solen hade börjat gå upp så det var ljust som fan och fåglarna och bilarna hördes väldigt tydligt. Kollade på klockan sista gången när den var 5 och sen minns jag inget mer. Vaknade av att Madde väckte mig kl 8 så keka frukost och gjorde mig i ordning inför sista shoppingturen innan hemresan. Åkte ifrån lägenheten vid 2-tiden och krånglade som fan på bussen :P Haha! Kom till flyget i alla fall. Det är riktigt coolt att flyga :D Och det var riktigt gött att få komma hem igen även om jag har haft otroligt kul under dessa dagar. Jag försökte sova lite i bilen, det blev en timme ungefär och sen när jag kom hem kände jag mig som en levande död typ. Inte riktigt så illa men :P Somnade fort!
Idag har jag varit nere på centret och köpt kläder. Dyrt dyrt dyrt! Fick en klänning tills på fredag då jag ska sjunga på brygga. Dyr men fin :) Det är Arvika festivalen på torsdag och Maggan ville att vi skulle kma till Kil då men jag måste till Arvika och stå utanför. Mina kära vänner ska ha roligt och jag vill såklart vara med :) De kanske kunde komma hit istället, så kan jag ta med mig Malin. Vi får se!
Sitter här nu med biljetterna i alla fall. Till lördagen åker jag till Göteborg på Bruce :D Och sen blir det kusten. Gissa om jag ska vara trött när jag kommer hem. Men kul kul! Just nu känns det bara bra :)
Tack för Köpenhamns resan. Den har varit minnesvärd! :)

Kommentarer
Postat av: söffi

ja, fyfan va kul det var :D

verkligen minnesvärt gånger typ miljoner!!

2008-07-01 @ 23:46:08
Postat av: marika

aa ja tror alla har fastsvetsade minnen från danmark, de va inte många timmar som de inte hände nått:P :) tack du med:)

2008-07-11 @ 23:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0