spenderat kvällen i arvika

Idag är det torsdag och den dagen har helt plötsligt förvandlats till den jobbigaste dagen på hela veckan har jag märkt. En ganska nervpåfrestande dag med idrott direkt på morgonen vilket gör att man dör av hunger innan den sena lunchen. Inte för att jag har nåt emot gympa, men jag dör av svält :D Det har jag faktiskt nånting emot, och sen 4 lektioner på raken då man använder sångrösten, kanske lite mycket sång men jag går väl inte musik/estet va? Uff, vill inte göra läxor.. Får göra det bästa av det och göra dom med en gång!
Idag tog jag ut min övertrötthet på Virre och jag kan säga att det var ganska kul. Hon är så rå! Bara massa gapflabbs-lektioner med henne och Sanna, som hade med sig en stressboll till skolan idag. Snacka om mas!
Nåväl, idag stannade jag kvar igen på Solif och kom faktiskt i tid (skräll). Inga estetvänner där idag inte, förutom Bettan och Magda som jag såg komma över planen, i slutet av turneringen. Eller snarare tiden som återstod av dagens turnering. Idag spelade bl.a. Spice Girls och senaste nytt är att Anki blev typ överkörd av nån i språk 3:an och att Jossan missade straffen. Uff :/ Men nästa gång tar ni dom.
Efter Solif gick jag och Amanda på Charlies och käkade kebabtallrik och kycklingrulle. Mums! Sen satt vi och pratade om allt till klockan blev halv 7. Det var härligt :D Va verkligen en evighet sen vi satt och pratade så! Det blir alltför sällan. Märkte att fönstret höll på att blåsa in också, för det bokstavligen skakade! :S Utanför Charlies möttes vi av ett riktigt snö-regn-slask-oväder. Det var inte speciellt kul att gå ner till tåget, men ner kom vi i alla fall och då visade det sig att tåget var försenat med 20 minuter. Surt att stå och vänta, men som tur var så fanns det faktiskt ett varmt ställe att stå och vänta på. På stationen mötte vi Nina efter typ 10 minuters väntan så vi snackade lite med henne! Hon skulle nämligen också vänta på tåget :)

Efter en mjuk början av våren som har pågått i ett par veckor nu blev det plötsligt vinter i förrgår. Det är faktiskt Januari, snacka om tidig start! Det är typ 1 decimeter snö nu och blåser som bara den.
På tv har de varnat för storm i västsverige så vi får väl se hur hårt drabbade vi blir. Det har redan varit strömlöst en gång och det skulle inte förvåna mig om strömmen går inom några sekunder eller så bara för att jag sitter och skriver blogg :)
Snart är det helg. Vi behöver det! Sova på morgonen, någorlunda länge! Inte för att helgen kommer vara så länge men, man kan ju hoppas att SJ hamnar i en akut ekonomisk kris eller att tågförbindelsen på nåt mirakulöst sätt stängs av mellan Charlottenberg och Arvika.
I want a good change.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0