lördag - dyrego

HELG

Halva helgen gjord trots att det inte var förrän igår eftermiddag vi fick den. Det känns en aning tungt för denna veckan har varit trälig. Vi fick det nya schemat i måndags och jag kan nog säga att ingen av esteterna blev speciellt glada för det. Vi börjar kl 8.00 varje dag och går till 15.20. Ganska tungt bearbetat vill jag lova. Men stark som människan är tar man sig igenom det också, även om gårdagen va en förbannat idiotisk dag då jag fick spunk på svenska-engelska lektionen. Då blev jag sur och besviken. Det känns som jag blir lurad.
Kvällen var desto bättre. När mamma hämtade oss i Charlottenberg åkte vi direkt ner till centret, även om jag inte var på det bästa humöret. Vi gick på Panduro för de hade extrapris på book-scrapping papper så vi köpte 2 såna och lite dekorations saker, jag ska nämligen scrappa ihop en varsin tavla till farmor och pappa.
Påtal om farmor så ligger hon på sjukhus nu. Det var i början av veckan som hon hade känt sig dålig och mamma fick reda på det samma dag så hon ringde henne, men stönig som farmor är så ville hon inte åka in till akuten då. Men på morgonen vid kvart över 6 så ringde våran telefon och det var hon som sa att hon knappt kunde sitta still i soffan. Nånting hade alltså lagt sig på balansnerven. Mamma ringde till mormor och dom åkte till Gunnarskog och Bengt skjutsade som vanligt mig och Madde. Vet inte riktigt vart Martin tog vägen nu när jag tänker efter. Vi åkte i alla fall till skolan och när jag kom hem igen på eftermiddagen fick jag reda på att hon blivit inlagd. Hon hade till och med fått åka ner till stan med bårbil, vilket låter ganska skrämmande. När hon kom in hade hon 40,3 i feber och enligt läkaren lunginflammation. Nu har hon legat inne i en vecka med dropp och hon har fått starkare pencillin tills idag då vi fick reda på att hon får syrgas :S De tror att det är nåt annat som ligger på lungorna. Med andra ord så kommer hon inte hem denna helg, som vi först trodde, utan det blir längre sjukhusvistelse för hennes del. Så imorn ska jag åka till Arvika igen. Känns som jag försöker åka till Arvika så fort jag har tid, till och med på helger. Inte värst kul.
Farfar är på Gunnebo nu, så den frågan är löst eftersom att han inte kan vara ensam hemma själv. Känns gött att farmor är inlagd faktiskt, för på sjukhuset har dom i alla fall koll på läget. Men jag hoppas innerligt att hon blir bra och blir det rivjärnet igen som hon alltid brukar vara! Även om hon måste ta det lugnt framöver.
Idag har jag jobbat på Dyrego några timmar. Jessica ringde igår och behövde förstärkning för hon var ensam på eftermiddagen, men jag kunde bara jobba till 15.00 eftersom jag trodde att farmor skulle komma hem och hon lär behöva en del hjälp sen när hon blir utskriven. Nu är ju fallet så att hon inte kmr hem så jag fick nårra timmar över till datorsittande, vad nu det skulle vara bra för. Lite socialt skrivande, nej skulle inte tro det. Finns inte en själ inne på msn. Det fick bli en blogg istället och då måste påpeka att Bon Jovi är det bästa som finns. Det rockbandet kan man knarka hur mycket som helst! De kommer till Danmark precis en vecka innan vi åker dit :/ Jag skulle så gärna vilja se dom! Tack så mycket för att du lät mig upptäcka hjältarna, Laila :D Bounce. I've waited all my life to cross this line to the only thing that's true. So I will not hide, it's time to try anything to be with you. All my life I've waited, this is true.
Borde nog inte skriva nåt men dialogen känns så mycket lättare nu. Så jag tror om du tror.
I believe something bigger will show me how to move.
(v

Kommentarer
Postat av: ida

jobbigt med nytt schema och långa dagar.. vi går 8.20-15.20 varje dag, men är vi snälla får vi sluta tidigare på frdagar ;) men det är rätt så skönt med långa dagar ändå, för man hinner med mycket på skolan. vi har nästan aldrig läxor, så man kan göra annat efter skolan :)
hoppas din farmor blir bättre snart! inte kul att ha någon nära som är sjuk..
Kramar

2008-01-29 @ 09:33:21
URL: http://ida16.blogg.se
Postat av: Anonym

hoppas de går bra med din farmor! :)

2008-02-01 @ 17:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0