söndag

Nej om man skulle ta och ge sig på en blogg idag igen!
Inte så längesen jag kom hem ifrån Charlottenberg. Har varit och handlat mat med moder och tagit tillfället i akt att övningsköra. Det tkr jag om. Att blåsa fram på vägarna och veta att det är man själv som har makten att bestämma vart det ska bära av. Jaja, man har åtminstone en gas och bromspedal och en ratt. Bestämma, det får jag bara delvis. Idag är vädret neutralt. En tråkig grå-vit himmel, såg lite blått i kanten förut, några plusgrader, inte varken så det dryper ifrån taken eller så det gnistrar. Fast det är mer åt det varma hållet då.
10 februari. Vad gjorde jag förra året vid den här tiden? Vaknade upp efter elviers troligen. Annars såg mitt liv väldigt positivt ut. Våren och sommaren skulle komma att bli en av de bästa jag har upplevt :) Men just idag för ett år sen hade jag nog lite olustig känsla över mig själv samtidigt som jag hade en mycket rolig och förväntansfull känsla över den kommande måndagen :) Tiden på Gunnarsby var sammanfattningsvis troligen en av de minst problematiska i livet även om man under högstadiet hade sina törn och dilemman. För det mesta var detta bara kul! Åminstone när jag tänker tillbaka på det nu. Alla höll till på samma ställen, man kunde utan att se ta sig fram till rätt klassrum, visste vad i stort sett alla lärare hette, vart de höll hus och alla elever visste vilka alla var. Det fanns en slags trygghet inom de där väggarna. Men det kommer flera skeden i livet då man nån gång ska våga kasta sig ut på okänd mark. Varför klänga sig fast vid en enda sak hela livet, när det finns så mycket mer att uppleva. Tiden man hade kommer ändå aldrig att försvinna. Det går ju som bekant inte att ändra på det man en gång har gjort, både på gott och ont :)
Min vardag just nu har en tendens att gå över i nåt sorts grått tråkigt mönster. Det är ganska mycket i skolan, massa GEMU läxor tills imorgon som jag hade glömt tills jag kom på dem igår kväll, matteprov på tisdag, inlämning av en engelsk bokrecension på onsdag som vi ska redovisa i tvärgrupper (skräll), kulturhistoria prov på fredag trots att vi bara har haft ungefär 3 lektioner än. Sen på fredag ska jag till Hager för Lollan och hon ska ha förfest innan de drar iväg till Tiki och på lördag blir det Arvika för hela slanten eftersom att det är UKM och klassfest på kvällen. Fast jag kan nog inte dricka något, ska upp och genrepa i tid med Milla o Mariette dagen efter och sen spelning.
Under veckan någon gång måste jag träna med dem också, så att det sitter bra inför söndagen. På onsdag ska Martin på simskola, så jag funderade på om jag skulle ta och gå och simma under tiden. Jaa, det är med andra ord ganska mycket just nu och allt känns ganska färglöst. Lite dumt att jag var hemma i torsdags, därmed fick jag en försmak på ledigheten och jag måste medge att det känns ganska frestande att ta ledigt nu i dessa tider. Men jag får väl gotta mig åt att det bara är 2 veckor kvar tills sportlovet. Kan nog säga att det är en efterlängtad vecka för jag vet att det är många som är körda i botten.
Nog är jag också jävligt trött och less på skolan och alla arbeten men jag har inte riktigt fått tag om det där. Jag springer omkring och lever på ett hopp istället. Bra på ett sätt för då håller jag mig uppe, men är det en förlust bakom kommer jag sannerligen köras i botten sen. Men that's life! Tycker det är lite av det roliga att inte veta också men då blir man lite flams istället :P Det är väl bara att försöka se det roliga. Det komiska!
Nu ser det riktigt hoppfullt ut på himlen. Sol i kanten :D Längtar till våren/sommaren!

- Det är riktigt fint ute!
- Ja.. Nästan så fint att man skulle stanna och sätta sig på biltaket.

Åh, I miss you..
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0