juldagen

Jag har absolut glömt bort mitt lösenord här på bloggen. Det är tur att det ligger sparat på den här datorn så att jag tar mig in på den varje gång jag trycker in e-postadressen.
Julafton har varit bra. Årets tomte blev en flopp, morfar trodde att han hade fixat med allt och så visade sig att det inte är någon som känner igen tomten. Så folket på Nyhem fick sig nog ett gott skratt igår och kommer antagligen aldrig att avslöja vem denne mystiska kvinnotomte var. Skratt skratt skratt.
Åkte till Madde och öppnade julklappar där vid 9-tiden. Hon fick en döskalle av mig att ha i sitt nya akvarium och tofflor, två öl som kan vara bra att ha på nyår och en valfri vattenväxt från djuraffären, som ja ska betala. Och jag fick smink av henne och en jättefin tavla!
I natt har jag sovit väldigt lite, jag säger då bara det; råttor kan jag kanske leva ihop med på dagen, men inte på natten! Jag låg och räknade upp alla nackdelar med råttor och jag kom på en hel del faktiskt. Ett; det luktar av buren, d.v.s. sågspån, mat, avföring, urin etc även om de två sistnämnda inte har varit speciellt framstående än. Två; de skräpar ner. Det är sågspån över hela mitt rum, och hur mycket jag än dammsuger så finns det fortfarande kvar. Tre; de är nattaktiva om de inte får riktigt med motion på dagen. Just nu ligger dom och sover, antagligen helt utmattade sen i natt :P Fyra; jag hinner inte rasta dom. Hur ska jag hinna det när jag går i skolan om dagarna? Och sen när jag kommer hem och måste göra läxor och så. Dessutom så har jag redan en/två hundar som måste motioneras, plus sju till som jag brukar få mata. Väldigt ofta nu på sista tiden! Jag har ett akvarium också som måste städas, en gång i veckan, lite mer sällan om jag har tur ibland, och jag funderar på att utöka och köpa ett 240 eller 260 liters. Fem; jag måste hålla dörren stängd på natten, eller så fort jag inte är på rummet vilket bidrar till ett kvavt, sågspånigt, råttluktande (i värsta fall) rum. Allt detta för att katterna och hundarna inte ska käka upp dom. Dom är söta, helt underbara och jag tycker jätte bra om dom men jag har fem väldigt bra anledningar till att jag inte ska ha råttor, inte just nu i alla fall. Så det blir att köra tillbaka dom till Therése lägenhet ikväll och lära sig av det senaste dygnet. Helt vansinne att ha nattaktiva djur på rummet när man försöker sova! Man lär sig då något nytt varje dag.
Ikväll ska jag lata och se på Pirates Of The Caribbean :)

(v

Kommentarer
Postat av: anki

svar:

nej, jag har inte fixar biljetter till dansbands"festivalen" .. Dock skulle jag vilja! Men nej, jag ska på Lasse i arvika, den 10 januari! :)

2008-12-29 @ 10:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0