julavslutning

Helt galet! Det är slut på höstterminen 08 nu, det är snart slut på hela 2008! Kan knappt förstå det.
Var i kyrkan kl 8 imorse, repeterade. Första föreställningen för solberga och taseruds ettor gick jämt crap. Förutom Tomas, Petter, Pettson, Anders och Fredriks minst sagt galna solonummer. Haha, jag skratta så jävla mycket! Hade inte en aning om att dom skulle uppträda, men vad hade jag förväntat mig egentligen. Dom brukar alltid överraska med något! Just det att Tomas ställde sig upp direkt efter rektorns tal, precis i applåden och började. Alla vände sig om och kollade vad det var för oväsen, det var helt otippat för min del. Det var grymt kul att se på :D Såna grejer gillar vi!
Nåja, på nästa föreställning gick det bättre. Deras solonummer var inte lika roligt men inget brukar ju slå den första gången. Sen pallade vi oss ner till musikskolan där vi åt pizza! :D Och lyssnade på musiklärarnas julhälsningar. Det kändes på nåt vis som om vi skulle resa ifrån våra nära och kära, som om vi inte skulle ses på jätte länge. Sen hade Pettson och Hannes tal och det blev så sorgligt och vemodigt på slutet. Är nämligen en i musikettan som ska sluta och flytta och Elisabeth hade skrivit på en julkonsert-affish "tack för att vi fick lära känna dig" och gav honom den tillsammans med en kazoo, som alla får när de går ur musikestet. D.v.s. vid studenten. Fatta vad vemodigt det kändes! Och sen när Hannes drog igång och höll ett tal om hur bra han var och att hela klassen kommer sakna honom så börjades det grina. Tror inte ett enda öga var torrt, var till och med jobbigt för mig som knappt pratat med han. Det är det som är grejen med estet. Tro det eller ej men det blir en sån obeskrivlig sammanhållning. Det är som alla som har gått där tidigare säger, vi är ju som en sorts familj. Det går helt enkelt inte att sätta ord på känslorna. Det kommer bli jobbigt att ta studenten när det är dags, jag bara vet det!

JULLOV!
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0