tisdag - fiskgalen

Va lite inlägg jag har skrivit här i sommar. De blir nog ändring på de till hösten ;) Kanske :P

Idag har jag jobbat. Jobbat ensam fram till halv 3 då Ståle kom och så överlappade vi varann med typ en timme. Köpte fisk, Gunnel var med så hon blev glad när hon fick den av mig sen ;P Köpte en förlängningsslang till slamsugaren också. Igår köpte ja aquasafe, växtnäring och anti-stress medel som ska göra fiskarna monståndskraftiga. Vilken bra arbetsplats ja har hamnat på egentligen. Både Dyrego och Statoil är bra ställen med jätte bra kollegor. Ta t.ex Dyrego. När ja började där va det relativt nyöppnat och Jessica var butikschef, nu är hon mammaledig. Linda som också är mammaledig jobbade där, Ida, Rebecka och Malin som jobbar extra som mig. Alla var trevliga och väldigt bra att jobba med :) Nu jobbar Rebecka, Sarah, Caroline och extra jobbar Malin, dom är jätte schyssta. Caroline har ja jobbat en del med och hon är verkligen en jätte mysig tjej! Super trevlig och rolig, henne skulle ja gött kunna tänka mig att umgås med :) Hon är också galen i fisk! Sen kmr några ifrån Töcksfors ibland och dom ja har jobbat tsms med är också bra. Vilka bra arbetserfareheter ja har! Eller det beror väl på.. Jag har att haft hemska åxå, undra vad Madde säger om det. Hon kanske hlr med mig :P 
Nu när vi har såpass mkt rabatt som vi har på Dyrego så handlar man nästan ihjäl sig ;) Förra veckan köpte jag ett Juwel akvarium på 120 liter, som ja länge velat ha. Har alltid kollat på det, ända sen ja började där. Det kanske hade varit finare med ett ännu större, typ 190 eller 240 liter men så mkt pengar är ja inte beredd att betala själv tror jag :P Men 120 liter är lite att städa åxå. Det klarar jag mig nog med! Och det är hyfsat billigt med vår personalrabatt :D Fick bara betala 2 och 3 ;)
Imorn ska ja ner och köpa plantor för det kmr en ny leverans då. Det är så utplockat i affären just nu :P Och på torsdag ska ja hämta min fisk som ja beställde igår. För inköpspris, hihi! Åh vad glad jag blir :) Imorn ska ja med mamma, Gunnel och Madde till Arvika och hälsa på Gittan åxå. Det ska bli kul :) Sen ska ja hjälpa Gunnel städa hennes 190 liters nån dag också. Ska slammsuga :P Och på torsdag ska vi 4 nog åka till Karlstad och byta en hylla på Ikea. Plus att vi ska köpa fisk också. Inte på Ikea, men på Pets. Herregud, jag är som en liten skitunge i en godisaffär :) Har beställt 2 gurami honung röd, gurami guld och 2 dvärg gurami blå, super fina! 5 regnbågsfiskar, och två svärdbärare hi-fin lyrstjärt. Väldigt nyfiken på hur dom ser ut. Hona och hane skulle det vara i alla fall. Hoppas det kmr rätt nu :P Vill ha i grejerna i akvariet och fixa och dola nu! Skulle få lite mossa av Gunnel åxå, wiie :) Var in på Pets i förrgår då jag åkte hem ifrån Ikea och han gubben som jobbade där sa att det gick ha fredliga ciklider tsms med vanliga akvariefiskar. Trodde inte det gick hlr så jag blev göör glad! Han visade några han hade som skulle gå tsms så det kanske är nåt att testa :) Jag ska dit i övermorn och då ska jag definitivt ha med mig plånboken :D

Grattis farmor!

(v


Kommentarer
Postat av: Lollan

2008-08-07 @ 20:53:20
URL: http://lollan89.blogg.se/
Postat av: Lollan

Å va kul mä nytt akvarium å grejer :) det är väldig väldigt farligt med personalrabatter, ja har snart handlat upp hela Cubus, hehe ;) Ska du på hamnfesten? Kraam

2008-08-07 @ 20:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0