lördag

Hallojsan :)
Nu är det slut på sommarlovet!
Det var ett tag sen. Idag är det lördag och jag gick upp 8 imorse. Tyckte jag var bra av mig! Måste få in vanan att gå upp tidigt nu. I onsdags gjorde vi sista dagen på sommarlovet och jag har faktiskt glömt bort vad jag gjorde i onsdags. Vi började skolan i torsdags och det var väl helt okej måste jag säga. De första dagarna brukar ju alltid vara väldigt slappa vare sig man går på högstadiet eller gymnasiet. Så vad vi gjorde var att planera inför fredagen, d.v.s igår, då vi skulle välkomna 1:orna så fint som 2:orna gjorde med oss förra året. Då var inte jag med (hahaha) men man har hört nårra historier om hur den 'välkomstdagen' är. Om det var sant eller inte skulle vi få reda på, eller åtminstone 1:orna skulle få det. Gick med i allsångsgruppen så vi fixade ihop några låtar att uppträda med och sjunga allsång på. Tillbringade eftermiddagen på musikskolan och sen även förmiddan igår. Samlades i pentryt direkt på morgonen och spelade igenom. Gjorde en jätte rolig låt 'av' estetlärarna :) Åkte ut till Körselviken halv 12. Åt hamburgare, såg på när Alexandra, Sofia, Isac, Marcus, Petrus, Maja, My (?) och Bella var lekledare och gjorde tävlingar med 1:orna. På ett obarmhärtigt och ett mer barmhärtigt vis. Haha :P Stackars ungdomar! Åkte hem i vanlig tid. Ringde till Caroline och hämtade Maddes axelotlar, d.v.s salamandrar, och mina fiskar. Åkte hem och åt, sen tillbaka ner till centret med Madde och Gunnel. Sen kom dom in på kaffe. När dom hade åkt hem slängde jag mig i duschen och gick och la mig. Jag var så himla trött! Man är inte van att gå upp kl 6 nu. Måste vända tillbaka dygnet, även om jag inte har så värst mycket att vända tillbaka. Gött för mig! :) Till veckan blir det förhoppningsvis rätt så slappt. Vi ska inte ha några musiklektioner så på måndag börjar vi inte förrän 13.20! På tisdag och onsdag slutar vi runt 11 tror jag. Torsdag blir det långdag till 3 fast med tre håltimmar eller nåt och samma sak på fredag fast till kvart över 2. Jösses, tror aldrig jag har haft ett så bra schema förut faktiskt :P Fast detta är ju bara till veckan. Veckan efter blir det ganska mkt längre dagar! :/
Ååh, vad underbart väder det är just nu :) Plus helg helg helg! •  I'm over you :D

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0