torsdag

Wow, jag känner mig verkligen mör och go just nu. Kanske inte go.. Mera trött och utarbetad :P

Hade ingen ensemble idag så fick lunch hyfsat tidigt :) Aldrig fel. Gick ner till musikskolan med Virre-snurr, My och Linnea och fixade bildspel till kulturhistorian. Märkte att ja hade gått ifrån alla mina saker uppe i skolan så eftersom jag hade lång håltimme för gemensam utgår så gick jag upp till skolan igen. Satte i headsetet och gick själv, och jag måste medge att det var så himla gött! Har gått upp själv två gånger tidigare tror jag och varje gång känns det lika skönt. Verkligen härligt att vara för sig själv ibland :P Solen sken och det var supervarmt ute, ja stannade till och med på vägen ner och tog kort på en gräsmatta som var helt grön. Så ofattbart tkr jag! Det var inte längesen det var typ 10-15cm snö.. Usch! Men nu känns det att våren är påväg :) Eller vaddå, det är ju redan vår! Vi är ju inne i April nu! Det känns att sommarn är påväg, och thank God for that :D
Stannade kvar i skolan idag. Det är kulturhistoria redovisning imorn och våran grupp behövde verkligen öva. Var kvar i stan igår också. Känns som man måste lägga ner så mkt tid? Egentligen skulle man bara kunna åka hem och inte bry sig men vänder man det ryggen bara stupar allt. Allt bara ramlar ihop och för att få ihop redovisningen måste man stanna kvar, helt enkelt. Gud så töligt :S Och mer lär det väl bli, ju äldre vi blir, ju högre upp i årskursen vi kmr.

Jag och Virre fick värsta infallet förut efter maten och var bara tvugna att lägga oss ner på asfalten =D Så jävla kul. Tänk när det blir så varmt och så grönt i gräset att man kan slänga sig ner på marken utanför Solberga eller musikskolan och bara njuta på rasterna. Som i början av skolan då det var så himla varmt. Då man typ satt på grässlätterna och kollade sig omkring efter alla folk. Man kände inte en kotte, allra minst dom i klassen. Och musikestet skrämde slag på en! :O Trodde jag skulle dö. Haha, och det roliga var att när vi prata om det idag påväg ner till musikskolan så hade alla känt samma sak! På schemat de första veckorna stod det typ att vi skulle ha introduktion, lära känna varandra, prata inför andra, ha talkurs med Ia och stå och på typ 10 meters avstånd tala om, med mkt hög och tydlig röst, något roligt om oss själva. Jag minns ja sa att jag var rädd för grodor men självklart så kom det något och störde (ett tåg) under tiden jag stod och skrek på andra sidan vägen. Rätt komiskt, för inte en själ hörde vad jag sa. Möjligtvis det sista om grodor för då hade tåget precis åkt förbi. Minns jag var livrädd och när ja kom hem fråga mamma om ja tkt det var roligt och jag bara: NEEJ! Va har ja gett mig in på!?
Nu undrar jag om 2:an och 3:an kmr bli såhär fulla som vissa perioder har varit i 1:an. Första terminen har ju varit jävligt slapp ändå, men nu har det blivit andra takter. Sen efter sommarlovet ska vi börja med 2:a instrument och ljudkurs. Wiie =) Blir kul men säkert massa att göra! Säkert massa jobb utanför skoltid. Blir konsert den 24 april också. Solidaritetsdag. Blir förhoppningsvis kul! Första spelningen med klassen :)
Satt med Madde på centerparkeringen förut och stre i typ en halvtimme. Kul faktiskt! Prata om vilka som har attityden 'tror att dom kan sina instrument bäst' i klassen. Mwhaha, kul samtalsämne! Hoppas sammanhållningen blir bättre i typ 2:an-3:an iaf :) Och att vi inte får så mkt skit. Tog inte Engelska C iaf. Skulle inte klara det med Kristina tror jag :/ Matte C, Ljudteknik A+B och Naturkunskap B blev det i alla fall. Tror på det valet faktiskt! Lite kul ska man ju ha på köpet också ;) D.v.s ljudkursen, det andra kan ta sig i rööööööven :P

Keep it up. Humöret alltså!
(v

Kommentarer
Postat av: söffi

det kmr gå bra bra :D

2008-04-04 @ 17:54:26
Postat av: emmelie

jaa ;) haha!

2008-04-04 @ 18:05:01
Postat av: Lina

Ljudkursen är helt fantastisk!! Den roligaste kursen jag har haft på två år, kommer nog vara den roligaste också. och vem fullkomligt ÄLSKAR inte David. mkt good choice Emmelie ;)

2008-04-04 @ 19:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0