fredag *

Det gick rätt bra på kulturhistorian idag. Glömde ett papper som jag skulle ha dragit, det kan man kalla för riktigt stor miss, men jag tror inte att någon märkte. Förutom dom som visste då ;)

Jag har hittat en sång med Peter Jöback som beskriver känslorna som handlar om 'dig. Det är som att jag har skrivit den själv. Både på gott och ont, både tydligt och otydligt. Läs och begrunda. Saker är mer sanna än man tror.. Se helt enkelt sången som att det är jag som har skrivit den.

Nu vaknar blommorna på marken, nu smälter isarna till slut
Nu sjunger fåglarna i parken och vintern rinner ut

Och om du undrar mår jag bättre - jag blivit van, jag klarar mig
Men jag har tänkt så många nätter om hur det går för dig..
hur det går för dig

Du har förlorat mer än jag
Jag har alla minnen kvar, du är med mig varje dag
Å du, ska jag tro på allt jag hör, så är det du som är förstörd
Du har förlorat mer än jag

Just när jag trodde att vi landat, när livet bara rullar på
Och när jag kunde börja andas, var det du som ville gå, ååh
Å så en dag så var det över och regnet föll och det blev kväll
Å vad det var som du behövde, det vet du inte själv..
det vet du inte själv (så otroligt sant.)

Du har förlorat mer än jag
Jag har alla minnen kvar, du är med mig varje dag
Å du, ska jag tro på allt jag hör, så är det du som är förstörd
Du har förlorat mer än jag

Men du, om du lyssnar på min sång
Du kan väl ringa mig någon gång!
För jag vill veta hur du har det
Å du, jag kanske missförstod en del, så tala om om jag har fel
Allt som vi hade, har vi kvar det än?

Ibland bara stämmer allt så himla bra!
(v

 

Kommentarer
Postat av: söffi

det är helt sant faktiskt. vissa saker stämmer så jäkla bra!

2008-04-05 @ 10:22:14
Postat av: emmelie

ja, helt otroligt.!

2008-04-05 @ 17:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0