måndag

Hejsan alla glada.
Idag är det måndag och vi vet ju alla vad vi tycker och tänker om just måndagar.. Man börjar om på nytt. En ny dag, en ny vecka, en ny början. Eller ja, åtminstone så tänker en del så. Jag tänker, "Åh, jippie det är måndag och skolan och YES".. Eller nej, det gör jag inte.
Det var längesen jag skrev en novell eller berättelse nu. Sen vi fick den nyare datorn så har jag bara skrivit en sak, och det är ganska ovanligt för att vara mig. Iofs så håller jag ju den här bloggen i gång ganska så gott men..
För att byta lite samtalsämne så har jag varit i skolan idag. ES1MU, Solberga. Började kl 9.00 med engelska tsm med Kristina, mentorn. Sen hade vi matte och sedan GEMU nere på AKM med en tjej som hette Klara. Det var perry, d mesta kunde man sen förut, men det är alltid bra att repetera. Sen hade jag lunch och jag, Sandra, Linnéa gick och åt. Jag och Sandra hade värsta seriösa samtalet om mor och far och det dära, så det blev att vi följde med henne till lägenheten också :) En etta med kokvrå och grejer! Det ni folks, vore inte fel med en lägenhet nånstans, att dra sig tillbaka till.
Sen gick vi iaf tillbaka till skolan och drog oss neråt till ESO;n som vi skulle ha med Kim idag, på Svea. Vandrade in där med Sanna och tog plats i stolarna tills vi alla skulle upp på scen. OMG, säger jag bara. Det var grejer det! Vi skulle leka att vi var ett frö som sedan växte upp och som sedan gick tillbaka till ett frö igen. Det låter nog helt wierd om man bara hör det men vi fick uppgiften att verkligen tänka oss in i rollen och Kim sa att om man har gjort ett riktigt bra jobb och tänkt sig in i rollen, är det nästan som att bli hög när man går därifrån sen. Jag fattade vad han menade.. Det är kärnan till att jag över huvudtaget sysslar med musik faktiskt.
Drama.. Lär sig agera inför folk, vara ego och samspela. Det är väl det just denna kursen går ut på. Man lär sig en del. Som sagt, även om jag skulle byta eller så, så skulle jag aldrig kunna släppa det här. För det här är min värld.. Det är en del av mig och kommer alltid att vara. Jag har lyckats lagt märke till det.
(v

Kommentarer
Postat av: söffi

Jaa, du bör känna dig skyldig angående min blogg XD

2007-09-03 @ 18:40:13
Postat av: Anonym

Jaa, den kommentaren skrev jag för typ 200 år sen ;)

2007-09-04 @ 16:01:51
Postat av: Anonym

Jaa, den kommentaren skrev jag för typ 200 år sen ;)

2007-09-04 @ 16:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0