fortfarande lördag

Kände bara behovet av att skriva en blogg, om hur längesen det var jag umgicks med min far, att min 500-lapp ligger i det aukustiska gitarrfodralet så det får jag inte glömma, och hur mitt liv har förändrats ganska dramatiskt.
Klockan är just i detta ögonblick 23.47 och jag har knappt varit hemma i 20 minuter, men ändå hunnit äta ett äpple, tvätta bort sminket, varit på toa och borstat tänderna och bytt om. Så nu är det egentligen bara att lägga sig i sängen, stänga ögonen och somna. Fast man somnar inte bara sådär, inte jag ialla fall. För nu måste jag få ur mig lite tankar.
Jag och Madde har varit i Gräsmark, i bystugan och spelat. Det var ganska litet, men högt i tak så det fick plats med mycket musik. Vi har spelat ifrån 19.30-22.30 ungefär, och man trodde att det skulle vara lite mera dragigt där på slutet, men då sackade alla efter, satt jag och Madde fick en del tid för oss själva. Trodde några i publiken skulle somna men det gick bra, för dom såg ganska pigga ut när vi började plocka ihop, haha! Va väl glada över att vi äntligen gjorde det antar jag. Nej, men när vi skulle åka så plockade alla andra ihop sina saker också och drog sin kos. Så vi fick bra kritik :) Jag fick en Citodon av Gunnel, väldigt schysst, för jag kände min bultande huvudvärk. Sånt märker jag alltid efter att jag har slutat helt med spelandet. Det är väl någon mental inställning. En spänning som släpper, och då faller man nästan ihop. Därför man är så himla trött i bilen hem och typ inte orkar sjunga med på allsångs låten "ge mig en öl", som går flera gånger i Maddes land cruiser :)
Nu har klockan blivit 23.53 och snart är det söndag. Usch, jag hatar söndagar. Det betyder adjö helg, hej skola. Eller så betyder det som i mitt fall att det är jobb på gång :/ Ska iväg först till morgonen, men inte på jobb förrän vid 14, 15-tiden. Jag får därmed masa mig lite, vilket jag tycker väldigt mkt om.
Måste säga att det är grymt kul att kliva in i "din" värld. Jag är inte med i den så mycket, och ser inte så många saker därifrån. Det är bara vid speciella högtider och sånt typ. Eller ja, den övervägande delen är sån iaf. Men ibland träffar jag ju dig hos farmor och sånt. Har inte blivit så mycket mer.. Hm, och i födelsedags present skulle det inte vara fel att få börja se din värld lite mera. Haha, för att låta lite cp ^^,
Väldigt glad över henne. Det gör att man känner sig lättare och tryggare. För nu hade du verkligen skärpt dig. Då växer du enormt i mina ögon.
Fuck, min värld har typ rasat i sönder. Jag går omkring i min bubbla, lever "nuet" som i ett "då". Det är därför jag är som jag är. För tillfället känner jag nästan bara trötthet, så är väl inte direkt så haj på att beskriva min situation. I och för sig så har dom flesta rätt bra koll på min situation så det är väl i stort sett bara massa frågetecken om varför jag är som jag är. Nej, tror inte ens att någon är intresserad av att veta det. Det är inte jag i alla fall. Får väl försöka bete mig normalt, trots det känns helt pepp. Pepp, det är mitt och Maddes nya uttryck. Vi tkt det var nice :)
Vet inte om imorgon kommer vara någon större skillnad än idag. Jo, bara att min lyckorus känsla ang. spelningen har falnat, jag är tillbaka i min "vanliga" värld, att jag fortsätter i samma tråkiga spår, och att jag har glömt vad jag önskat mig i födelsedags present..

Och dig är det väl inte ens lönt att nämna.
Arvika mârten upp till bevis.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0