WTC

World trade center 2001.
Just sett på filmen som Anki lånat mig. Hon hade inte sett hela, men sa ändå att den var bra. Och.. Jag rekommenderar den starkt. Det är så hjärtskärande, så hemskt att se vad som händer.
Man får följa två polismän som kämpar för att rädda, men som snart blir ett spel på lev och död då tornet rasar över dem. Jag har suttit på helspänn genom hela filmen. Vilka typer av människor gör nåt sånt här mot folk? 14.45 - första flygplanet flyger rakt in i ena tornet. World trade center tod omedelbart eld och rökfylldes, vilket gjorde att drygt 200 människor hoppade eller föll ut från fönstren och krossades på hustaken och marken flera hundra meter nedanför. Dryga timmen efter första attacken kolappsar tornet och blir borta i ett tjockt moln av rök, aska och damm, och folk flyr för sitt liv! Totalt dog 2592 människor av de 17000 som befann sig i byggnaden. 20 st kunde dras ut levande ur de raserande massorna, levande. Samtliga 265 flygpassagerare dog i attentatet och av det totala antalet döda var 343 brandmän och 60 poliser, men dödsiffrorna är inte helt säkra.
Filmen var jäkligt gripande, lite tjatig dock för det var mycket velande fram och tillbaka men jag tycker absolut den är värd att se!
Laila är här nu :) Ska dra på gospel!
(v

Kommentarer
Postat av: Lina

Just nu känns det för hemskt i denna värld. Bara det som händer på gunnarsby är ju hemskt. Jag klarar inte av att tänka på allt hemskt, blir för mkt. Nu blev jag deprimerad xD

2007-10-12 @ 15:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0