torsdag

Här sitter jag med en handduksturban på huvudet och tjatar mig genom msn och musikbiblioteket. Måste kolla allt, och vad det är för grejer jag har egentligen. Det är nog dags att radera lite. Jag har omkr 6-7 GB musik. Det är inte riktigt nödvändigt.
Idag är det torsdag och jag är trött som fan, för hela dagen har gått i ett utan något uppehåll överhuvud taget. Härnäst: jo, sova, men först ska jag sammanfatta dagen. Först ska vi sätta på en bra låt.. Så, det blev "feels like tonight" och nu ska vi börja.
Lämnade in svenska uppsatsen och brevet om mig själv på engelskan. De sakerna satt jag med hela kvällen igår och gjorde färdigt och på slutet av uppsatsen var jag dyngtrött och satt och nickade till framför datorskärmen. Det är helt konstigt att man kan bli så trött. Jag är verkligen skoltrött. Tyvärr :/
Vi hade teori på idrotten, precis som jag trodde så jag slapp att dra med gympapåsen som är förjävla tung tillsammans med väskan. Vi ska ha litet projektarbete och jag tror jag ska göra G-kriterien bara för jag orkar inte mer och jag har ingen lust att göra i ordning ett till anförande och hålla i fem minuter för klassen. Jag sa ju att jag blivit skoltrött! :(
Idag hade också Ias grupp redovisning och sjöng och spelade upp snackorna för oss. Redovisning ska vi ha veckan efter lovet (DET EFTERLÄNGTADE LOVET), på torsdag. Jag, Sanna och Linnéa borde verkligen öva ihop oss. Det gick visserligen ganska bra redan i tisdags, samma dag som vi valde låtar. "Under ytan" tog vi.
Efter ensemble redovisningen hade vi svenska och såg färdigt på Grease som vi hade sett på igår. Filmen man har sett 2000 gånger redan..
Jag, Alexandra, My och Linnéa gick ner till musikskolan sen och 3 av oss hade gemensam tillsammans med 2:or och 3:or för Anna va borta denna torsdagen. Vi ska börja blanda grupper nu. Uusch! Man överlever väl det också men.. Hoppas jag och Magdalena får byta :D
På kören jobbade vi med julsånger. Jag, Sanna och Madde har alltid sånt flyt med stämmorna där. Haha ^^ och idag satt Alexandra bredvid mig också så vi hade lite problem med "Duddeliduddandej" och "Ragnars rabarberrabatt" =)
Jag skulle stanna kvar i stan idag för jag hade lovat Martin att gå på bio med han. Råttaoville eller nåt, jag vettefan vad den heter asså, men det handlar om den där råttan som bor i ett kök i alla fall. Skitsöt film tyckte jag. Men det var lite för mycket text i slutet och så för barn. Det var en gubbe som skulle skriva en recension (jag har glömt hur det stavas och är för trött för att kolla upp det och tänka efter) om restaurangen och använde orden kritik och utsökt blablabla, massa ord som är rena kinesiskan för småbarn. Det var lite synd, annars va det skit gullig :)
Innan bion (efter kören) tog jag följe med Sofia i klassen bort till banken, sen gick jag till Timmys för att köpa lättvindig snabbmat. Pommes stripes och en äppel mer. Då mötte jag Magda och jag hakade på henne hem till hennes lägenhet på Parkgatan. Jättesöt lägenhet på 6:e våningen! Skitkul att följa med ;D Så jag åt färdigt där och hon visade mig kort, o vi pratade en massa =D Sen va jag tvungen att dra för mamma hade kommit och vi skulle på Nordells så jag gick ner till stan igen.
Nu kan man helt enkelt sammanfatta det som att det har varit en fullspäckad dag med många besök här och där och raka spåret hem för att sedan sitta och ta ut en handfull samling med låtar inför lördagen. Nu är jag skit trött och håller på att kolappsa. Förövrigt allt bra :) Hörs.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0