torsdag

Sitter med håret invirat i en handduk just nu och lyssnar på Be Like That med 3 Doors Down. Den låten är helt fantastisk. Det är riktig sommarkänsla över den! Och bara så ni vet så kan Madde spela den på gitarr och det låter helt för jävligt bra! Ryser över kroppen varenda gång, precis som jag har gjort i alla tider sen hon först spelade gitarr-spelet till låten Why med Avril Lavigne. Då rös jag också, och det var ett par år sen.
Har varit med CP-klassen idag också. Haha, antagligen så skulle Anton döda mig om han hörde att jag sa så om hans klass, mohaha, men då får han döda mig då! (y)
Imorse inledde vi dagen med att sitta och förbereda frågor till chefredaktören på AN som skulle komma och informera i aulan. Så efter en timme i klassrummet tillsammans med bl.a. Anki och Elsa sprang vi till aulan i glädje och slängde oss ner i stolarna, helt hysteriska. Jag satt bredvid Sofia ;) och för att vara riktigt ärlig så var jag nära att somna ett par gånger, för hans röst gick i samma tonläge hela tiden och han gick som en speldosa, stoppade aldrig upp. Jo, för i slutet skulle vi ställa frågor. Inte en själ rörde en min till en början, men sen kom Emma och den andra Sofia igång. Jag fick faktiskt ställt en fråga: trivs du på ditt jobb, (a)
Efter att ha lunkat ut ifrån aulan i depression över att vara tvugna att lämna den gick vi tillbaka till klassrummen då SP1C skulle göra nått. Jag kommer inte ihåg vad, för vi satt bara och pratade hela tiden och Anki skulle förgäves försöka ha ett seriöst samtal med mig, och hon baa' vafan, det går ju inte att ha ett seriöst samtal med dig! Jag vill att du ska va glad som jag nu! XD Mohaha, gick fint det..
Sen så stack vi på lunch och vad åt jag.. Ganska lite. Ett knäckebröd och ett glasvatten, jag tror det var nervositeten inför svenska anförandet som spökade. Jag skulle nämligen ha anförande strax efter lunchen och därmed gå tillbaka till kära estet. Så efter att ha sett alla mumsat på kålsoppa och en annan konstig soppa drog vi oss till skåpen för att jag skulle hämta mina grejer. Så pös jag min kos upp till esteterna. Jag, Isac, Sanna, Adin och Maja följde med Kristina ner till nr. 4 eller nåt sånt och gjorde anförandena. Maja var först ut, sen jag, sen Isac och sen Sanna. Det blev ingen tid över så Adin slapp göra sitt :) Inte för att jag tror att han slipper göra det helt, han får antagligen göra det vid något annat tillfälle. Sen pös jag tillbaka till svenska lektionen med SP1C, eller ja. Halva klassen var och hade anförande så vi var 2 bord kvar.
Då satt jag hos Anki, Sanna, Anna och Elin och hade en av de seriösaste svenska lektionerna jag har haft i mitt liv. Iofs så är inte svenska lektionerna på estet ett dugg annorlunda men :) Anki och Anna hade en konversation ang. fotbollslaget Kils 91:or och nånting mera ^^, Hade inte riktigt den kollen jag brukar ha!
Sen kom vi in på att Anki säger sitt namn roligt i telefonen när hon svara: Ja hej det är Ann-Kistin. (Hon glömmer R:et) och då började vi skämta om det xD Mohaha, vilket var ganska komiskt :)
Få se.. Det var någonting mer. Jo, att Anki skulle ha lektion innuti sitt skåp sen. Haha :D lycka till, hoppas det gick bra för henne, jag frågade aldrig hur det gick ^^, för jag drog till kören nere på AKM.
Faan va härligt det är då :D Det är det bäästa på hela veckan!
Sen åkte jag med Madde och Gunnel hemåt i lilla röda bilen och mamma kom och hämtade mig i Öjenäs. Då åkte vi till mormor och morfar för att käka och få lite massage (a). Jag åt mig proppmätt och sen åkte vi raka spåret hem. Då satte jag mig här, vilket är ganska vanligt, och efter att ha stritt med Sofia, Anki och Lina om lite av vartannat så kom jag vid 7-tiden på att det kanske var dags att läsa lite historia, eftersom jag ska lämna in ett arbete imorn. Som UGGE ska ha xD Haha. Ulf med andra ord. Så vi får la se..
Marten under helgen, punkt, punkt, punkt.. Ska läsa läxor bl.a. (n) och bestämma mig.. :(
OCH SOVA!! <3
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0