tisdag

Andra dagen på höstlovet. Diggar det!
Tur att jag gick upp vid halv 10 idag för nu har jag hunnit med frukost, kratta löv och köra bort dom, och gå en sväng. Det är så otroligt fint väder! Fyllde på solrosfrön och talgbollar till fåglarna med så nu är nog dom också mätta och belåtna. Jag längtar till jul :D Och sen till sommaren! Tiden kan gött tröga sig riktigt nu på höstlovet, sen kan den gå jätte fort fram till jullovet då det sedan kan tröga sig ytterligare för att det sedan ska gå skitsnabbt till våren :) På vårterminen är det massa lovdagar och första maj och Gud vet allt =) Gissa om jag längtar.. Men först detta lovet! Jag måste försöka prioritera lite. Känns som att jag kommer va nedstämd igen när vi börjar nu. Uffa, så har jag ingen lust att känna men. Vi ska börja med redovisning i ensemblen också =( Hur kul som helst.. Men det är nog faktiskt en droppe i världen. Det kommer jag, Sanna och Linnéa fixa. Fast vi ska ha ESO-redovisning också, men fixade jag det förra gången gör jag det nu med! :) Tror nästan att det är det underbara höstvädret som gör mig såhär lätt  idag. Att jag faktiskt har varit ute nu på morgonen. Underbart! Man blir kall och sen när man kommer in blir man sådär mysigt varm i kläderna. Haha, tro det eller ej men så är det! Under det som återstår av höstterminen ska vi på estet göra ett projektarbete tror jag om våran ESO. Estetisk orientering då vi har orienterat oss inom drama, musik och bild. Vi ska nämligen sluta ha ESO efter jul. Men vafan, NOG MED SKOLA NU! DET ÄR JU LOV FÖRFAN =D Jag älskar lov. Jag saknar sommarlovet så jag håller på och dö! Men jag kan ju trösta mig med att det kommer fler sommarlov.
Läste i Expressen igår, om klimatförändringarna. Nu börjar jag faktiskt få lite panik för det här! Tänk om vi går under. Eller tänk om våran nästa generation får se jordens undergång? Jag kanske låter skrockfull men det är ju hemskt att tänka så. Det blir ju knappast bättre av att vi bara skiter i varningarna.

(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0