saturday night

Pratat i tlfn ett bra tag, stre med Jocke. Inte pratat med honom på år och dag så det var dags nu! :)
Lördagen (idag) började med att jag vaknade vid halv 9 av att det va ett förhelvetes tryck, om man får uttrycka det så, så jag va tvungen ner på toan och sedan släppa in Santa som desperat stod och karvade på dörren. Sen ringde pappa några minuter senare och erbjöd sig att fixa vaccin till mig. Han och Ann-Katrin hade suttit och diskuterat det där. Och det kostar ju typ 4-5 tusen att bli vaccinerad så, det blir en bra födelsedags present, även om den va lite annorlunda! Gick upp samtidigt med morsan och det blev sen film framför tvn i ett iskallt hus. Det va ju förfan frost ute och vitt och kallt. Har funderat över hur himlen ser ut när det är vinter, jag har aldrig riktigt reflekterat över det, men i vinter tänkte jag att jag skulle det. Bara för att veta liksom. Skratta lagom åt den geniala idén ;)
Men hur som helst så såg jag och morsan på "the green mile", skrev en liten snabb blogg om den förut här nedan. Det var väldigt bra men också en av de hemskaste filmerna jag nånsin har sett! Efter filmen som var slut vid typ 14-tiden (för att jag hade tryckt på paus 200 ggr eftersom telefonen ringde och jag var tvungen på toa och mamma skulle tända i pannan och gud vet allt), så åkte vi till mormor och morfar och käkade. Åt potatis och älgkött av en älg som ungefär en vecka tidigare sprungit fritt och bekymmerslöst i skogen. Så kan det gå när det är älgjakt! Sen blev det centret med mamma, mormor och Martin för dom skulle handla och då hade inte jag nåt att göra! Träffa Amanda och Raymond och prata med Patrik :) Feta mig på kebabtallrik på Pino och köpte badkulor till Martin. Åkte sen hem och fick för mig att jag skulle leta upp aromoljorna vi har och hittade dom ganska snabbt i en liten träkorg. "julmys" och "vanilj." Tog vaniljen och hällde upp i min aromalampa som jag fick av Amanda förra julen när vi var på Indiska i Krlst :) Luktar vanilj i hela rummet nu. Nere också för jag tände på den jag fick av Laila :) Sen ringde polarn och vi pratade i telefonen ett bra tag och nu gick jag in här för att kolla läget. Inte för att det finns så mycket läge att kolla men! Älgjaktsfest närnäst. Mohaha :D
(v

Kommentarer
Postat av: lojsan

vaccin mot livmoderhalscancer?

isf, så kostar den inte så mycket. för typ JUST NU så är det billigare... haha.

2007-10-14 @ 00:53:31
Postat av: emmelie

ahaa vad bra! :D

2007-10-14 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0