måndags kväll (måste variera min måndagsrubrik)

Helgen var helt oförglömligt rolig. Tillsammans med alla musikgalna, gamla som unga, freaks i Eda och Gunnarskog kyrka. Resan dit har varit ett otroligt kul minne :) Den känslan som jag fick ska bevaras långt inne i hjärtat.
Veckan har börjat om på nytt, som om den skulle undgå att inte göra det. Den kommer för alltid att göra det, vare sig vi vill det eller inte. Kanske när världen går under, först då kanske det ger sig. Tills dess får vi bara stå ut. Inte för att livet bara är pest och pina och inte för att jag ser framemot jordens undergång. Verkligen inte, men iaf.
Sovmorgon, ungefär en timme längre än vanligt och ärligt talat så tror jag inte den gjorde så mycket på mig idag. Jag var visserligen något piggare idag om man jämför med alla andra dagar. I lördags var jag till exempel helt utkörd när jag skulle gå upp, men jag ångrar mig inte för en sekund att jag gick upp, som ni säkert redan vet vid det här laget :)
Dagen idag började ganska roligt. Sanna berättade en kul morgon händelse och raggade på folk som frivilligt kunde ställa upp och skjuta henne. Det tyckte ingen var nån bra idé så hon lever fortfarande :) Sandra, Linnéa, Sara och jag övervägde att skita i GEMUn och äta istället, för alla musik/esteter skulle nämligen på konsert på musikskolan. De flesta som uppträdde var elever som hade gått ur musik/estet för 1-2 år sen, och höll på med ett projektarbete nu. Grymt bra tyckte jag. Det var som Martin sa, svårt att sätta genre på dom men om jag ska försöka göra det så blir det en blandning av rock, hårdrock, jazz och modern konstmusik. Eller typ filmmusik som Martin tyckte. Sen väntade vi på musikskolan en stund och gick sedan upp till draman. Där lärde vi oss hur man slår personer så att det ser trovärdigt ut. Och så skrev vi osammanhängande repliker som vi sedan gjorde sketch av och spelade upp för varandra. Faktiskt kul det =)
Var och spelade på pianot förut hos Jens och Sigrid och hälsade på alla barnen. 7 styckna tror jag att jag räknade till, och en till lär det bli. Dom är så söta allihopa. Pianot var ganska ostämt men man måste alltid stämma det efter man har flyttat det ändå så! Fast D och D# hade ett konstigt "dojng-ljud" men det blev borta när man tryckte ner pedalen så det kan hända att det är en stämningssak. Det märker vi, men typ nästa år får jag väl hit Malmsjö-pianot som ska bäras av 4 starka män. Haha :D
Vi var in på Bug också och kollade på träningsoverol till mig för 500:- fatta vad dyrt! Bara mjukisdress typ, Adidas. Helt sinnessjukt ju! Så var vi ner på centret en sväng och kollade på sån dress där också men finast var nog den på Bug ändå.
Måste träna på gympaprovet nu. Har redan gjort det ett antal gånger men övning ger färdighet.
EastMountainSouth - Ghost (Dawsons Creek) <3
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0