fredag

Min favvo dag! Som alla säkert redan vet vid det här laget :D Idag och igår, dom dagarna är alltid bra! Det är slut på veckan och helgen är på intåg och alla helger ger alltid något. Är man inte med folk så latar man sig hemma och det är så gött och inte behöva tänka på nåt, även om man nästan alltid gör det ändå, men men.
På kören igår hade vi inte Elisabeth så det blev lite hipp som happ :/ Vi hade några 3:or och en av dom var just Elisabeths dotter. Gick rätt bra men måste fan erkänna att jag saknade henne och hennes allvarliga miner. Haha, det blir så mesigt annars! Det som jag längtar efter allra mest på veckorna fick jag inte ens den här veckan när jag har bestämt mig och allt, men ok. Man ska väl inte få allt heller ;) Idag på ESOn med Kettil fick jag reda på att vi bara har ESO den här terminen!? Och jag höll på att få en chock där jag låg på bordet i min mask. (Vi kommer dit sen). Det är ju helt otroligt. Ingen mer drama efter jul, ingen mer bild, ingen mer musik. D.v.s ingen mera "flum" ESO-musik. Whatafuck?! Blev både glad och lessen. Ha. För sen efter jul kommer alla ämnen som historia och naturkunskap och sånt in. Hm.. Det var nog tur att jag inte valde samhäll tror jag, för jag känner redan hur jag gruvar mig inför läsningen. Jag fick nästan IG på svenskan härom dagen för jag hade inte läst ut boken vi har på svenskan i min grupp. Kom dit på morgonen och hade typ 100 sidor kvar, och vi skulle ha bokdiskussion tre lektioner senare, men då la jag i en hög växel och läste 50 sidor på bl.a. engelskan och hoppade över ett antal och läste slutet. Klarade mig genom bokpratet i alla fall! 3 av oss hade inte läst ut boken, haha ^^, men hade man inte det skulle man få IG. Fast jag klarade mig :)
Idag började vi dagen med ESO/musik på musikskolan. Vi hade Elisabeth som hade varit och opererat benet eller foten, är inte riktigt säker på vilket av dom. Då la vi oss ner på golvet och lyssnade på musik och skrev upp de orden vi tänkte på, minst 10 st. Sen delade vi in oss, 3 i varje grupp och jag är med Sanna och Marcus, the two mååsarna ^^. Sen fick vi i uppgift att sätta i ihop alla 30 orden i en dikt och som ni kanske förstår så var det meningen att det skulle bli en annorlunda typ av dikt. Det kunde t.ex. låta såhär: Grön snötäcke mossa singlar ljusblått. Vi gick ner till pentryt och satte ihop alla orden till en rätt flummig text. Våran handlade om hav och afrikansk diddirido och rymd och gud vet allt! Ljus nattro tror jag vi skrev också xD Som sagt! Vi hann göra några ljud men vi får fortsätta nästa vecka, då vi bl.a. ska ha valt miljö och spela upp dom :D Vi får inte så himla lång musiklektion nästa vecka heller för vi ska på ESTETSHOW! Yeah :D 3:orna spelar upp på Ritz. Ska bli så kul att se! Sandra har avslöjat lite ;) Och dessutom har vi sett på tavlorna på musikskolan hur de har planerat. Vi esteter får till och med lite försmak av showen också för på våra ensemble lektioner till veckan är inställda eftersom Nisse är på Ritz och är grävmaskinist. Skoja, han är antagligen med och hjälper till! Så han tyckte vi skulle ta oss en titt på hur repandet går till, och jämföra dem på tisdag, torsdag och fredag. På torsdag tror jag första showen går av stapeln! På fredag är det BIG showtime!
Åter till dagen idag då. Efter ESOn gick vi upp till Solberga som faktiskt är ett ganska tråkigt ställe. Vi hade klassråd "blablabla" och pratade med Martin ang. sång eller piano och utvecklingssamtal som jag ska ha på måndag kl 18.00. Sen hade vi lunch och sedan ESO/bild med Kettil. Förra veckan då jag var med samhäll hade musik/esteterna gjort ansiktsmasker av gips så det var min tur idag. Jag fick tvätta av mig allt smink och sätta upp håret. Sen binda fast det med plastfolié och knyta runt håret för att sedan kladda ner hela ansiktet och hårfästet med vasselin. Gissa hur fräsch man kände sig sen :/ Fruktansvärt äckligt, men det var bara att göra det. Viktigt att man smörjer in ögonbryn och ögonfransar ordentligt för annars gör det förbannat ont att ta bort gipset. Så jag la mig på bordet och Elisabeth fick äran att kladda gipsbindor i ansiktet. När jag skulle prata med folk kunde jag knappt yttra något för masken satt som cement på ansiktet så jag använde mig av penna, papper och ljud. Det var skit gött att ligga där på bordet i 45 minuter och bara slappa men när jag skulle ha av mig masken frågade jag mig själv vad i helvete jag hade gett mig in på. Jag hade nämligen gips i ögonen och på hela ögonfransarna och det kliade som bara den så jag höll på att få panik. Hade ju det i ögonen och det sve och grejer, inget jag rekommenderar direkt. Men hur som helst så fick jag en mask och den ligger väl just nu uppe på 3:e våningen och torkar i bildsalens fönster. Det är säkert redan torr för det var kl 13.00 idag detta. Slutade vid 1! Då skulle Sanna iväg och pierca sig i bröstvårtan! Haha fan, det måste göra ont! Hur som helst åkte jag, Madde och Gunnel ner till Ch-berg på centret och pratade med föreståndaren där. Sen va vi på Systembolaget och in på lagret där och upp på personalrummet och ut tillbaka :D Nästa stopp blev på Maxi och där handlade Gunnel en stor jävla potatissäck som jag krånglade med hur länge som helst. Sen när vi hade typ 3 fulla väskor och en säck med potatis gick vi världens omväg inne på centret så jag brast självklart ut i skratt. (Jag bar potatissäcken). Och när vi gick förbi en gubbe som satt och kollade skit mycket på oss trampade jag såklart snett och bröt ihop igen i skratt :D Fan, vi är alltid så lyckade när vi är ute och handlar!
Nu är jag hemma och sitter här :) Har duschat och kurerat mig med Naproxen och Tranon. Mår riktigt gött nu, för nu är det HELG! :D Ska äta nåt tror jag.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0