23 oktober

Kl är 22.47 och jag har precis ätit upp mina smörgåsar, fyllt vattenglaset och bärt upp det på sängbordet. Och lyssnar till ljudet av inkommande meddelande som bara låter som ett vibrerande ljud. 3 styckna tror jag att jag har fått men jag måste ändå skriva några rader här först innan jag somnar, nog för att det är min födelsedag och den här dagen inte kommer att komma tillbaka förrän om ett helt år. Plus att i ett år får jag njuta av tanken att jag är exakt dubbelt så gammal som min lillebror. Detta året, sen aldrig mer. Ganska ra'l tanke. Hur någon människa nu kan tänka något liknande!
Laila kom förut och hon hade med sig äppelkaka med nougat på och vaniljvisp till, extra till mig :D Plus att hon hade skaffat fram en väldigt liten söt present. En bok, som högst var 1 x 1dm, som handlade om att våra liv förlängs med ca 6,7 år om man tänker positivt. Det var små målade bilder och små lättförståeliga ordspråk under. Jättesöt tyckte jag :) Då kan jag slå upp ett om dagen och försöka leva upp till det. Ingen dum idé.
Vi satt och pratade och jag tror hon var här ända till klockan nio. Fick höra om ett otroligt livsöde och om hur mycket två ögon egentligen kan se. Ingen som kan ana det. Sätter man sig och tar sig tid att lyssna på en person så kan hur mycket som helst komma fram. Att möta folk, uppleva saker, allt formar ens liv och allt är så himla värdefullt. Ibland får man en sån flashback och inser såna saker. Insåg också att jag desperat längtar efter att få åka utomlands :) Fast sanningen kanske är att man suktar efter lov, och fester, gemenskap. Det var otroligt gött att denna människan kom i alla fall. På något konstigt vis så påverkar hon mig. Positivt. För det mesta i alla fall. Detta vet hon inte om, men hon är nog den människan, som har påverkat mig mest hittills i mitt liv. Tro det eller ej, men så kan det vara. Ibland smyger sig bekännelserna på. Tack för det.

(v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0