lördag

Nu var det märkbart ett tag sen jag skrev här, om man jämför med mina tidigare inlägg som kom så gott som varje dag. Men det känns bra ändå :)
Hänt lite olika saker den här veckan. I måndags som sagt mådde ja inte alltför bra så jag åkte hem precis innan draman. Blev ingen redovisning utan dom körde igång direkt med ESO-projektet. Är i samma grupp som Maja, My, Elisabeth, Marcus och Kristina, Sanna och Jeanette ifrån ES1BD. En riktigt bra grupp! Vi har kommit väldigt långt i vårat planerande och skriver loggböcker om våra ESO-lektioner tillsammans. Till veckan måste jag komma ihåg att prata med Elisabeth H och Kettil om min frånvaro på ESOn för jag märkte att den var orimligt hög :S
Åter tillbaka till vårat projekt. Tror det kommer bli toppen :)
På måndagskvällen förstod jag att jag var tvungen att göra nåt åt mitt telefon- och datorberoende för dom sakerna har i stort sett tagit över mitt liv. Inte mått bra alls över det, så man kan se det som att jag halvt övergav föremålen!
På tisdagen höll jag mig hemma, med anledning av att mina ögon va ganska igenklistrade. Ni som såg mig i måndags förstår kanske innebörden av ordet "igenklistrade". Va ute och gick på morgonen med mamma och mormor, gick runt vid Laila och tillbaka hem vid typ 12 eller 13-tiden. Sedan åkte jag till Laila på kvällen och va social med henne. Gick ut och kastade gummi pip med Blackie en stund och sen åkte vi hem igen.
I onsdags hade vi som vanligt bara teoretiska lektioner. Först på morgon GEMU och det började så bra att jag hade glömt min läxa igen efter att ha glömt den i måndags också. Clara tog det faktiskt med en klackspark. Otroligt.. Alexandra, Sofia, My, jag och Viktor planerade våran svenska några veckor framöver eftersom vi nu har bytt grupper och gett oss in i ett liknande projekt som förra gången.
Torsdagen bestod av massa sång. Jag, Sanna och Linnéa spelade upp låten "under ytan" och det gick jätte bra, tyckte jag. Det var många som hade gjort himla roliga tolkningar av visorna. Skratta mkt :) Hade min första privata sånglektion med Ia och sedan gemensam. Vi sjöng jullåtar på kören och det är grymt kul :D Några skulle få gratis sånglektioner från Ingesund eleverna så det lånades lite tid till det, men när dom kom tillbaka lite senare blev vi full tub igen.
Igår hade vi fullt upp! Vi bestämde lektionerna själva och höll först på morgon till på AKM. Efter lunch gick vi till Svea och kollade ljus och delade upp oss i grupper. Där tog det verkligen fart och vi har kommit riktigt långt. Alla är så idérika vilket är skitbra. Kanske därför det har gått så fort framåt för oss :)
Igår kväll va jag nere i Ch-berg på innebandy en sväng, för Martin hade träning och då hade ja lovat att jag skulle kolla på han en gång!
Idag har jag varit hos Madde och kollat ut 30 eventuella låtar till country/western spelningen i Ste nu i november. Har åtminstone artist och låtnamn. Nu gäller det bara att fixa fram noter och lära sig låtarna. Två veckor på oss typ.. Blir nog bra!
Imorn blire mas o lat. Träna lite på matteprovet jag ska ha på måndag. På lördag till veckan blire att åka till Louise också. Blir greit det! :)
6 veckor kvar tills jullovet också!

(v

Kommentarer
Postat av: änks

jag tkr det är väldigt tråkigt att du skriver sällan numer, inget att se fram emot när man kmr hem . x/

2007-11-13 @ 20:12:03
URL: http://ankinilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0