fredag

Som vanligt älskar jag fredagar. Med det menas att skolan är slut för veckan, trots alla mycket bättre lektioner med musikgänget. Vi slipper dryga svensk och engelsklektioner ( skräll ) och tråkiga måsten. Ändå är det mycket bättre i skolan :) Vi har skitskoj på alla mas-lektioner, för att inte tala om extra körövningen igår. Jag och Sanna tölade hur mkt som helst och låg raklånga på golvet och sjöng i-ra, i-ra, i-rallalerara så snyggt vi kunde. Excellent.
Dagens tokighet idag var när jag och Madde & Louise och Sandra från bildestet klädde ut oss till talibaner med stora lakan och gardiner runt oss, och hade turbaner på huvudet. Sen gick vi ner på stan och där ni :D
Det kom först en engelsk kvinna och frågade om hon fick ta en picutre of oss och vi bara, JA KLART! Madde hade filmkameran och filmade. Sen gick vi ner mot fågelmannen och tro fan inte att det står en hel klass med mellanstadie elever där och läraren pekar mot Solberga och de blir informerade om Trefaldighetskyrkan där uppe. Och där kommer vi. 4 talibaner med stora skynken runt sig och går mitt i vägen. Gissa vad som fick mest uppmärksamhet, Trefaldighetskyrkan eller vi? ;)
Vi sprang ett varv runt julgranen men jag tappade skägget hela tiden så det var ingen idé. Sen gick vi i alla fall bort till telefonkiosken och ställde oss och skrek i telefonen. Då går jag ut därifrån och vi ställer oss på sidan vägen. Där kommer en gammal röd Volvo med en tant i och kör upp på farthindret, vid Dressman. Hon kör sakta och kollar på oss och gissa vad hon gör.. Hon kör på övergångsskylten som lyfter ifrån marken och blir helt sned. Vi höll på att dö och vi hör liksom smällen på bandet! Fyfan vad jag skrattade. Det var kul :D Dagens tabbe!
Sen gick vi upp tillbaka till skolan och kollade på Sannas snygga outfit som Bill Kaulitz eller hur han nu stavas, i Tokio Hotel. Sanna, Adin, Marcus, Virre och Viktor gör parodi på musikvideon Monsun :P Det lär bli en kul video i alla fall. Såg lite av deras filmning sista timmen då de kom upp och visade mig. Det såg skitbra ut, men det var inte direkt parodi. De tyckte själva att den kanske var lite för seriös men vi får väl se. Sanna rörde sig otroligt bra i alla fall!
Snart ska jag iväg och spela på centret tillsammans med Madde. Hoppas det kmr gå bra. Det är nattöppet så det blir ifrån kl 21.00-00.00 ungefär, med en paus emellan.
Dessutom så har vi beställt och fått biljetterna tur och retur till Danmark den 26-30 juni. Wow, det är på riktigt. Jag ser verkligen fram emot den resan!

through the monsun. haha.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0