förtryck

Jag har aldrig riktigt förstått mig på västvärlden. Det är ständigt massa konflikter där och dom bråkar som bara fan. Pakistan och Afganistan och Iran och Irak osv, det är hela tiden någonting där. Visst, dessa land har verkligen inga rättigheter och det verkar inte som dom har några lagar, åtminstone inte som de följer. Vilket förtryck de lever under egentligen.
Tänk att leva med den rädslan dag ut och dag in, att man när som helst kan bli ihjäl-bombad av nån självmordsbenägen gubbe som tror att han dör för sitt land. Vad är en självmordsbombare då? Det är personer som virar in sig i sprängämnen, täcker hela rasket med kläder och sedan går och spränger sig i t.ex. en folksamling eller på en militär strategisk plats. Då är frågan, dör man för sitt land om man sprängs i bitar? Är det normalt? Jag ser ingen mening i det. Finns det folk som vill vira in sig i sprängämne och ställa sig mitt på gatan och trycka på en knapp och döda fullt med andra människor? Vilken mening man måste se med livet. Det är terrorism och vad är då terrorism.. Det är våldshandlingar som inte tar hänsyn till om oskyldiga drabbas. Brott mot de mänskliga rättigheterna, ja, det är inte ens nåt att diskutera.
Vad driver en människa till nåt sånt? Är det verkligen tanken att få dö för sitt land? Är det ett tvång kanske? Eller är det så att om man råkar födas i den kulturen, måste man nu s.k. dö för sitt land?
Är Al-Qaida lagligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0