dan före doppardan

Tyckte det var dags för en blogg nu, såhär dagen före den stora dagen. Det är allt mysigt med jul, även om julen i år inte har varit densamma som alla andra jular. Förr om åren brukade jag alltid få en jätte pirrande känsla och fått världens kick att: nu måste jag fram med julsakerna och pynta hela huset från topp till tå! Då hakade alla andra också på, det var som att man satte igång alla! Bakade pepparkakor och mamma fick alltid stå med halva degen i slutet och göra resten själv. Men det hörde till och visst, det var lite charmen med det även om man kanske borde ha hjälpt till. Värst jobbigt var det egentligen inte, bara att man inte hade nerver att stå still och pilla med figurer och deg. Den åt jag helst upp själv :) Men pepparkaksbakandet fick vara för i år här hemma, även förra året blev det inget. I år gjorde jag det istället tillsammans med flickorna, då vi även bakade lussekatter. Gemenskap betyder väldigt mycket.

Idag har jag varit på centret med mamma. Gunnel och Madde kom ner för hon hade inte handlat sin julklapp till mig än, men det gjorde hon idag så nu ligger den under granen nere i vardagsrummet. Jag träffade Louise och hon var lika glad som vanligt :D Vi var in på djuraffären och sen hämtade vi helor och la en betalning i en mikro. Ganska fyndigt tycker jag! Just nu lyssnar jag på Shine On med James Blunt och den är himla fin. Den borde ni lyssna på!

Under veckan har jag då slutat skolan och fått jullov, vilket är extremt glädjande och höjer humöret 200 snäpp! Kan inte förklara hur mycket jag har längtat efter ledigt. Sen när vi kommer tillbaka om 2 och en halv vecka är det ny termin! Då har vi bara halva tiden av 1:an kvar. Det är inte att glömma! Sen har vi en ny fräsch sommar framför oss, det går ju bara uppför. Vad glad jag blir när jag tänker på det. Men nu är det jul i alla fall och det är också mysigt.
Det är ganska vitt ute, men imorse visade termometern plusgrader så snön har blivit sådär kramig och lite slaskig. Det är inte kul, men det verkar som julafton blir vit åtminstone :) Julen 2007. Undra vad jag kommer säga om den till sommaren. Undra hur jag kommer utvärdera mitt första år på gymnasiet. Det är fan lustigt att tänka den tanken, att snart vänder det och det går mot ljusare tider. Till veckan eller nåt så börjar det bli ljusare. Det är tufft!
Under veckan har jag också jobbat på Dyrego vilket var evigheter sen! I maj sist jobbade jag där och det är förfan mer än ett halvår sen. Det var rent ut sagt skitgött att komma tillbaka på djuraffären igen :D De är så snälla där och så roliga. Tänk att jag har fått tag i så bra arbetsplatser! Skönt. Plus lite extra klirr i kassan då jag faktiskt har köpt upp mycket på julklappar och på ( hmm ) dricka. Typ 600 kr dricka.
Jag gjorde i alla fall färdigt alla julklappar idag! Sista minuten handel går bra ändå och idag blev det några ishockey-handskar till Martin, även massa grejer till mamma. Måste bara packa de sista klapparna till mamma. Hoppas alla blir nöjda och glada! Jag ska försöka med en blogg imorgon också :)
Glöm inte att lyssna på Shine on.
(v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0